pie somiem bijaam, trase riktiigi interesanta, somi pretimnaakoshi, pasakums noorganizeets raiti, saprotami, godiigi un gana aizraujoshi. rezultaati videeji labi, mashiinas veselas, daliibnieki gandariiti.
un par visu peec kaartas:
5dienas vakars izskatiijaas ceriigi. patiikami dzestrs. pie debesiim zvaigznes un meeness. bet tam sekoja druums un peleeks riits, bez neviena gaishaaka stuuriisha, nolijushaa uudens daudzums- spainis stundaa uz 10 kvadraat cm. viss pamatiigi un bezceriigi izmircis. tai skaitaa Ahvenisto Motorata, kuraa ieradaamies iisi peec 9:00 un driiz vien jau bijaam vienojushies ar chali, kuram maajaas it kaa esot V8 Montreals (shobriid sabojaajies pirmo reizi pa 30 gadiem), ieraadiit mums pareizaas braukshanas trajektorijas. staajamies paravozikaa un atiet. koshi dzeltens Spider priekshgalaa un mees pakalj. saakumaa interesanti. kalnaa lejaa, kalnaa augshaa, liikums pa labi, liikums pa kreisi, pa labi, pa kreisi. uudens shkjiist un shljakstaas zem mshiinas ratiem. ik pa laikam laizham garaam briivi trenneejoshos Alfa 75, GTV 6, Bertones kupejas. shie visi normaali iekraamee liikumos. apli pa aplim tikt liidzi dzeltenajam Spideram kljuust ar vien gruutaak, jo mashiina uz slapjaas trases vienkaarshi atsakaas griesties liikumaa. nee, un viss. nevienaa liikumaa, nekaadaa aatrumaa, ne par ko. jociigaas riepas ar uzrakstu "made in korea" ar to arii sevi pieraadiijushas.
taalaak kaadas 2h notiek briivie trenninji, kuru laikaa var izbraukties, cik vien gribas. trase joprojaam pilniigi slapja. prieku no aatruma un riepu sakjeres, bremzeeshanas speeka iisti neguustam, jo vieniigias, ko slapjajaa trasee dariit, ir meegjinaat uz taas notureeties un iegriest liikumaa. kas patiesiibaa nemaz nav slikts treninjsh. kad treninjbraucieni tuvojas beigam lietus ir rimies un trase kljuust ar vien sausaaka. saakoties braucieniem uz laiku pat uzspiid saule, kas ideaalo trajekoriju zhavee ljoti aatri. un viens vieniigais aplis, kursh tiek veerteets un ir jaanobrauc maksimaali aatri, ir jaaveic par daljeeji nozhuvushu trasi. par taadu brauksha ir pavisam savaadaaka nekaa pa slapju, uz kuras mees bijaam stundaam treneejushies. kaa taadaas reizees meedz buut rezultaatu tabulaa liela noziime bija ne tika pilota meistariibai, mashiiinas jaudai un riepu kvalitaatei, bet starta seciibai. pirmie dabuuja braukt pa gandriiz slapju trasi, peedeejie pa gandriiz sausu. latvieshu ekipaazhas bija kaut kur pa vidu, liidz ar to rezultaati arii kaut kur pa vidu.
beidzoties saciikstei jau nozhuvusii trase bija muusu riiciibaa gandriiz divas stundas, kuru laikaa liikumi tika izsliipeeti taa, ka izdevaas uzstaadiit laikus, kas iipashi neatpalika no labaakajiem somu laikiem citos posmos sausaa laikaa. secinaajums- mees speejam vinjiem sastaadiit siivu konkurenci. un sausaa trasee bija iespeeja guut prieku no autobraukshanas lidz mieleem. trase aatra (oga, otrais aatrums tur ir vienaa vietaa, pirms tiltinja un ljoti iisu briidi), liikumaina, kalnaina. ljoti interesantas vairaku liikumu seerijas. taisnes ar 4. robu liidz galam, asas bremzeeshanas, gan leeni, gan ljoti aatri liikumi.
somi sevi pieraadiijaa kaa gana atsaldeetus chaljus, kas rezulteejaas dazhos incedentos. viena gjimeniite ciitiigi meegjinaaja izniicinaat svaigu Q4 Breru, paaris reizes naakot aaraa no liikuma ar pakalju pa priekshu un aatrumu vismaz 120 km/h, kaa arii meegjinot uzstadiit rekordu peec iespeejas tuvaakaa braukshanaa betona aizsargbarjeraam. shos centienus Brera pacieta ilgi, lidz galu galaa padevaas- aizdegaas un bija nepiecieshama ugunsdzeeseeju paliidziiba taas nodzeeshanai. un mazliet zheel ljoti sakoptu un gliitu 155 Q4, kas izmeegjinaaja bremzeeshanu pret riepaam ar mashiinas korpusu.
shie trases braukshanas pasaakumu somiem ir tradicionaali un turpinaasies arii naakamgad dazhaadaas somijas trasees vismaz pieci posmi, taa ka visiem gribeetaajiem ir iespeeja to izmeegjinat naakamaja sezonaa, somi labpraat muus gaida. celjojums uz somiju ir aatrs. riiga tallina 4 stundas, praamis liidz helsinkiem nepilnas 2 stundas, taalaak pa somijas autostraadeem var veikli un kvalitatiivi nokljuut veelamajaa avietaa ar videejo aatrumu 120 km/h. nakshnjoshana somu maajinjaa vienam cilveekam izmaksaa 20 EURO, viesiinaa 40 EURO, BigMacs maksaa 3 EURO, pica restoraanaa 8-9 EURO. daliibas maksa shii gada posmos bija 10 EURO. degviela 95E 1.30 EURO litraa.