Autors |
Ziņojums |
NIKSONS
Pievienojies: 10 May 2007
Komentāri: 4423
2012 Alfa-Romeo voyager
|
Elektriskie zuši
Atļaušos piestartēt topiku, kuram paredzu lielu un garu nākotni. Droši vien, ka ne rīt, bet pēc vairākiem gadiem pašiem būs smieklīgi palasīties
Palieku pie uzskata, ka garāk vai vēlāk visi auto darbosies no rozetes.
Jau tagad tā tendence diezgan strauji iet tajā virzienā. Ok, es neesmu nekāds galvā sists ekomentālists, kurš pirmais skries un metīs savu maku uz ambrazūras <tm>, bet palēnām tam ir jāsāk gatavoties. Jo sevišķi tāpēc, ka otra mašīna mums ģimenē ir vajadzīga, tā brauc nelielus attālumus pa pilsētu un man ir garāža, kur tādu vāģi uzlādēt.
Līdz šim piedāvātās elektromašīnas bija vnk smieklīgas. Taisnība topgera geķiem, kuri ņirdz par džīvizu un priusu.
Es iedomājos savu ideālo nākotnes mašīnu.
Noteikti – kombinētais draivs, tā lai nav jāskraida apkārt meklējot štepseli. Baterijas tukšas, iekurbulējam motoru un braucam. Lai var aizbraukt arī līdz laukiem
pilnizmēra. Tā lai var braukt sieva un 3 bērni
Accu kapacitāte 30 – 50 km. Tas ir +/- vidējais dienas stiepiens pa pilsētu
ar dinamiku vismaz ap 100 sec. @sotaks
tā lai ir arī saprotamā cenā
Kas līdz šim bija piedāvāts, bija diezgan nožēlojams. Tiesa gan neesmu tā baigi pētijis un interesējies, bet nu piemēram elektriskie micu, kurus nopirka igauņi ir ok pastniekiem, bet ne ģimenei, renim arī ir kaut kādi modeļi, bet nu kropļi. Tojotas/lehus risinājumi ir diezgan smieklīgi. Kāda jēga no hibrīda, kurš uz aķiem var nobraukt 2 km.
Volvo pieteica jaunu konceptu uz V60 bāzes. Viss it kā zaibis – 215 Zs no d5 dīzeļa + 70 Zs no elektrības = 6 sec @ 100 km/h. Baterijas pietiek uz 50 km, motori un piedziņas menedžējami kā vajag. Salons kā jau V60 – viss kārtībā...
Bet nu 60k EUR liek skatīties tālāk....
Te tālāk dalāmies savos novērojumos un pārdomās
_________________ A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station.
|
Mon Feb 20, 2012 10:34 am |
|
|
arba
Member of
Pievienojies: 16 Jul 2006
Komentāri: 5514
Atrašanās vieta: Rīga
1975 Alfa-Romeo GTV 2000 Bertone
|
man viens jautājums neliek mieru par elektro auto, ziema ?
cik viņi tērē apsildei ?
vai tas ir pilnīgs s...., salīdzinot ar pārējo ?
_________________ es atgriezos 3 x
|
Mon Feb 20, 2012 10:46 am |
|
|
cuchins
Pievienojies: 13 Aug 2009
Komentāri: 425
Atrašanās vieta: Rīga
|
bļin domāju ,ka runāsim par īstiem elektriskajiem zušiem, nesen saskatijos National Geograpik un būtu varējis ar ko padalīties
|
Mon Feb 20, 2012 10:46 am |
|
|
palaidniex
Member of
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 15407
Atrašanās vieta: Rīga
1996 Alfa-Romeo Spider
|
Opel Ampera - ir vej tu gou.
Ir akkū un elektropiedziņā ar visiem baisajiem Nm, un ir iekšdedzes ģenerators, ja jābrauc uz pāķiem...
Un nejaukt šito ar hiprīdprīmusiem.
A ziemā akumulatori un inverters silst - no tā a rī apslida salonu...
_________________ in Busso we trust...
|
Mon Feb 20, 2012 10:50 am |
|
|
MartinsT
Member of
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 12216
Atrašanās vieta: Rīga
|
arba rakstīja:man viens jautājums neliek mieru par elektro auto, ziema ?
cik viņi tērē apsildei ?
vai tas ir pilnīgs s...., salīdzinot ar pārējo ?
elektromotori jau arī silst, hvz vai pietiekami un vai to siltumu var saprātīgi novadīt salonā
tas Kalifornijas variants ar maināmiem aķiem šķiet diezgan prātīgs - kad aķis tukšs, iebrauc benzīntankā un apmaini. ja pārklājums ir pietiekams - nav problēmu aizbraukt kaut līdz Berlīnei....ik pa laikam apmainot aķi
cik saprotu, tad viens no elektroauto plusiem - diezgan vienkārši un nedārgi ir pilnpiedziņas risinājumi - pie katra rata pa motoriņam. aizbraucot uz ezeru - ieslēdzam 70% aizmguri, 30% priekšā un aidaaaa
|
Mon Feb 20, 2012 10:56 am |
|
|
Tornado667
Pievienojies: 09 Dec 2011
Komentāri: 152
Atrašanās vieta: Rīga
2006 Alfa-Romeo 159SW
|
Tev droši vien vajag Tesla
http://www.teslamotors.com/
Tik protams tā cena pagaidām ir bik pa lielu Bet vismaz neizskatās pēc iepirkumu ratiņiem
Bet nu ņemot vērā, ka izskatās labi, pietiekoši lieli, nobraukt var tīri daudz ar uzlādi un brauc arī labi, tad liekas no šobrīd esošajiem elektroauto pievilcīgākais variants...
Es ar no tāda neatteiktos
_________________ 159 SW, 2,4 JTDM, 200 ZS
www.elvadms.com - IT risinājums auto servisiem, auto dīleriem
|
Mon Feb 20, 2012 11:21 am |
|
|
elbee
Member of
Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21647
|
Tas, ar ko vakar Mejs braukaja, izskatijas ok
|
Mon Feb 20, 2012 11:28 am |
|
|
j.k.
Member of
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 15462
Atrašanās vieta: Rīga
2005 Alfa-Romeo 156GTA
|
Elektromotoram ziemā drošvien pofig, bet akumulatoriem...
_________________ 156GTA, 75TS
Put yourself in a corner and find a way out!
|
Mon Feb 20, 2012 11:34 am |
|
|
palaidniex
Member of
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 15407
Atrašanās vieta: Rīga
1996 Alfa-Romeo Spider
|
j.k. rakstīja:Elektromotoram ziemā drošvien pofig, bet akumulatoriem...
Lai sāktu braukt elektrības pietiek, bet tiklīdz sāc braukt - elektroķīmiskais process tos pašus lēnām uzsilda
Līdzīgi kā variants - ja akū ziemā negriež starteri gana ātri - 10 min gabarītuguņu dara brīnumus...
_________________ in Busso we trust...
|
Mon Feb 20, 2012 11:47 am |
|
|
petjka
Member of
Pievienojies: 22 Mar 2011
Komentāri: 1606
1990 Alfa-Romeo 75
|
Tornado667 rakstīja:Tev droši vien vajag Tesla
http://www.teslamotors.com/
Tik protams tā cena pagaidām ir bik pa lielu Bet vismaz neizskatās pēc iepirkumu ratiņiem
Bet nu ņemot vērā, ka izskatās labi, pietiekoši lieli, nobraukt var tīri daudz ar uzlādi un brauc arī labi, tad liekas no šobrīd esošajiem elektroauto pievilcīgākais variants...
Es ar no tāda neatteiktos
60k$ aizdīķa, kas nostāsies 60kEUR šeit.
To ko vēlas NIKSONS, tā arī būtu jāmaxā. Liels auto, daudz aķu, daudz elektronikas (salīdzinoši ar mugursomu)
Bet, tā kā mūsdienu auto kalpo 5...7 gadus, šādu piķi atpelnīt nav iespējams. Ekonomijai ir jābūt ekonomiskai
Manas domas ka way to go ir OSLO piemērs- mugursomas par lētām naudām.
Izrādās tas OSLO buddy nav nemaz lēts, ~24kEUR, pagaidām.
http://www.puremobility.com/upload/Buddy_priser_08_10_2010_Norge_v2.pdf
|
Mon Feb 20, 2012 11:50 am |
|
|
j.k.
Member of
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 15462
Atrašanās vieta: Rīga
2005 Alfa-Romeo 156GTA
|
palaidniex rakstīja:j.k. rakstīja:Elektromotoram ziemā drošvien pofig, bet akumulatoriem...
Lai sāktu braukt elektrības pietiek, bet tiklīdz sāc braukt - elektroķīmiskais process tos pašus lēnām uzsilda
Līdzīgi kā variants - ja akū ziemā negriež starteri gana ātri - 10 min gabarītuguņu dara brīnumus...
tb. ziemā automātiski auto pielāgosies ceļa apstākļiem, varēs pabraukt tikai ar 30kmh, 60kmh vietā
_________________ 156GTA, 75TS
Put yourself in a corner and find a way out!
|
Mon Feb 20, 2012 11:56 am |
|
|
arba
Member of
Pievienojies: 16 Jul 2006
Komentāri: 5514
Atrašanās vieta: Rīga
1975 Alfa-Romeo GTV 2000 Bertone
|
Patiesībā tas viss ir liela hui..
Ja parēķina cik resursu tiek iztērēts šo auto izveidei, elektrībassaražošanai, tad pāri paliek čik
Tas ļauj bagātām pilsētām attīrīt savu gaisu, pārvirzot visu dabu maitājošo procesu uz citu vietu
Viena lidmašīna Rīga - Berlīne sadedzina vairāk naftas nekā visi Latvijas alfisti dzīves laikā
_________________ es atgriezos 3 x
|
Mon Feb 20, 2012 11:59 am |
|
|
Tornado667
Pievienojies: 09 Dec 2011
Komentāri: 152
Atrašanās vieta: Rīga
2006 Alfa-Romeo 159SW
|
petjka rakstīja:Tornado667 rakstīja:Tev droši vien vajag Tesla
http://www.teslamotors.com/
Tik protams tā cena pagaidām ir bik pa lielu Bet vismaz neizskatās pēc iepirkumu ratiņiem
Bet nu ņemot vērā, ka izskatās labi, pietiekoši lieli, nobraukt var tīri daudz ar uzlādi un brauc arī labi, tad liekas no šobrīd esošajiem elektroauto pievilcīgākais variants...
Es ar no tāda neatteiktos
60k$ aizdīķa, kas nostāsies 60kEUR šeit.
To ko vēlas NIKSONS, tā arī būtu jāmaxā. Liels auto, daudz aķu, daudz elektronikas (salīdzinoši ar mugursomu)
Bet, tā kā mūsdienu auto kalpo 5...7 gadus, šādu piķi atpelnīt nav iespējams. Ekonomijai ir jābūt ekonomiskai
Manas domas ka way to go ir OSLO piemērs- mugursomas par lētām naudām.
Izrādās tas OSLO buddy nav nemaz lēts, ~24kEUR, pagaidām.
http://www.puremobility.com/upload/Buddy_priser_08_10_2010_Norge_v2.pdf
Šitais tieši izskatās pēc iepirkuma ratiņiem...
Nevaru sevi iedomāties tādā braucot...
Un kā NIKSONS šādā iestūķētu sievu ar 3 bērniem?
_________________ 159 SW, 2,4 JTDM, 200 ZS
www.elvadms.com - IT risinājums auto servisiem, auto dīleriem
|
Mon Feb 20, 2012 12:00 pm |
|
|
arba
Member of
Pievienojies: 16 Jul 2006
Komentāri: 5514
Atrašanās vieta: Rīga
1975 Alfa-Romeo GTV 2000 Bertone
|
Aerobus patērē 1500 kg degvielas uz 100 km !!!
Skaitās ļoti ekonomiska
Rīga Berlīne - 15 000 kg !!!!
Ja visus pasažierus (555) vestu ar Niiksona volvo degvielu iztērētu 2x mazāk !!!
_________________ es atgriezos 3 x
|
Mon Feb 20, 2012 12:06 pm |
|
|
palaidniex
Member of
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 15407
Atrašanās vieta: Rīga
1996 Alfa-Romeo Spider
|
arba rakstīja:Aerobus patērē 1500 kg degvielas uz 100 km !!!
Skaitās ļoti ekonomiska
Rīga Berlīne - 15 000 kg !!!!
Ja visus pasažierus (555) vestu ar Niiksona volvo degvielu iztērētu 2x mazāk !!!
tas ir fakts, toties ne tik āatri, lai vai ka Niksons pārsniegtu ātrumu...
Bet runājot par ekoloģiskumu - elektrību var saražot arī neizmantojot naftu un fosīlos resursus.
Auto ar iekšdedzes dinēju ir nesalīdzināmi vairāk detaļu un mezglu, kā arī tā apkope prasa daudz vairāk detaļu un smērvielu (arī rafinētiu fosīlie resursi), to ražošana rada normālu resursu un citu lietu patēriņu...
Elektromotoru uzražot ir vienkāršāk, tam nav jāmaina regulāri eļļa utt, nav vajadzīgi diferenciāļi, pārnesumkārbas utt...
Un katrā mašīnā ir vismaz 2 elektromotori ģenerators un starteris...
Saražot dzinēju, kārbas, difus, pusasis, miroņgalvavs, bremzes utt un tos apkopt uzturēt noteikti nav baigi lētāk kā izgatavot katrā ritenī ievietojamu elektromotoru, kas veic visas šīs funkcijas un elektroniku, kas to vada tomēr IR lētāk...
Sitiet mani ar vaļēju krūšturi, bet es tā domāju!
_________________ in Busso we trust...
|
Mon Feb 20, 2012 12:21 pm |
|
|
|