|
16 lapa no 17 lapām pavisam
|
Autors |
Ziņojums |
arba
Member of
Pievienojies: 16 Jul 2006
Komentāri: 5514
Atrašanās vieta: Rīga
1975 Alfa-Romeo GTV 2000 Bertone
|
NEzinu kā bija ar cinkošanu (it kā tikai grīda) bet rūsēja dramatiski, no Vācijas viņu atveda 8 gadīgu, tur viņš it kā bija stāvējis uz plača 2 vai 3 gadus, sarūsējis bija drausmīgi, nebija kur metināt, ja viņu vajadzētu pacelt, tad viss jauns - durvis, spārni, sliekšņi, riteņu arkas, grīda, lanžeroni
_________________ es atgriezos 3 x
|
Thu Apr 09, 2009 11:25 am |
|
|
Trax
Pievienojies: 17 Aug 2006
Komentāri: 7415
Atrašanās vieta: LV
|
shis izskataas labi saglabaats - ruusas praktiski nav. bet kas tur ar 75-aas dzineeju un kaarbu? tas ir mainiits vai vinjam staav taads pats dzineejs virsuu?
|
Thu Apr 09, 2009 11:30 am |
|
|
elbee
Member of
Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21647
|
Trax rakstīja:shis izskataas labi saglabaats - ruusas praktiski nav. bet kas tur ar 75-aas dzineeju un kaarbu? tas ir mainiits vai vinjam staav taads pats dzineejs virsuu?
ielikts 3l V6 no 75-tas. origjinaali ir 2.5
|
Thu Apr 09, 2009 11:37 am |
|
|
Trax
Pievienojies: 17 Aug 2006
Komentāri: 7415
Atrašanās vieta: LV
|
tipa peerc 6-to, bonusaa dodam papildu jaudu! ariginalno!
|
Thu Apr 09, 2009 11:40 am |
|
|
skoal
Pievienojies: 09 May 2007
Komentāri: 21
Atrašanās vieta: Riga-Liepaja
2002 Alfa-Romeo 166
|
|
Mon Jul 19, 2010 9:46 pm |
|
|
dzintis
Pievienojies: 20 Jul 2006
Komentāri: 3819
Atrašanās vieta: tur kur pēdējā alfa...
1996 Alfa-Romeo Spider
|
es nepirktu....bet tā jau ir katra paša izvēle....
_________________ dejojam dizko!
|
Mon Jul 19, 2010 10:59 pm |
|
|
Biker
Member of
Pievienojies: 29 Jan 2007
Komentāri: 781
Atrašanās vieta: Rīga
2004 Alfa-Romeo GT
|
|
Tue Jul 20, 2010 8:39 am |
|
|
xls99
Member of
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 4132
2003 Alfa-Romeo 147GTA
|
te pirmie 2 izskatas pec aftermarket iztradajumiem par videju cenu... CSC, izpute, tada padarga izskatas, protams jau krutaka ka parasta, bet vai vaig?
Uz 166 drosi vien liktu originalos, vai originaliem vistuvakos aizvietotajus...
Te nesen Bikers savai alfai salika Novum razotos izputejus par loti pienemamu cenu, varbut ir verts paintereseties?
|
Tue Jul 20, 2010 8:47 am |
|
|
Sogjis
Member of
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 2111
Atrašanās vieta: Riga, Latvija
2000 Alfa-Romeo Spider
|
Cik lasiju alfaowner.co.uk tad 166 originalais maksa baisu naudu un angli parasti skatas kada tuninga kantora virziena
|
Tue Jul 20, 2010 9:05 am |
|
|
Biker
Member of
Pievienojies: 29 Jan 2007
Komentāri: 781
Atrašanās vieta: Rīga
2004 Alfa-Romeo GT
|
xls99 rakstīja:
Te nesen Bikers savai alfai salika Novum razotos izputejus par loti pienemamu cenu, varbut ir verts paintereseties?
palasam postu iepriekš
_________________ Mūsu klienti brauc! http://auto-apkopes-serviss.lv
|
Tue Jul 20, 2010 9:08 am |
|
|
xls99
Member of
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 4132
2003 Alfa-Romeo 147GTA
|
Biker rakstīja:xls99 rakstīja:
Te nesen Bikers savai alfai salika Novum razotos izputejus par loti pienemamu cenu, varbut ir verts paintereseties?
palasam postu iepriekš
izskatas, ka tu atrak pogas spaidi ka es
|
Tue Jul 20, 2010 10:58 am |
|
|
lāča_kungs
Member of
Pievienojies: 04 Sep 2007
Komentāri: 2329
Atrašanās vieta: Rīga
|
Labs tekstiņš no Mazda klubs
Citāts:Izputejs: skanja un jauda!!!
POSTlietotājs Edgars rakstīja 21 Novembris 2003, 19:11
Izpūtējs – skaņa, jauda vai liekais svars?
iAuto.lv - Runājot par šo auto neatņemamo sastāvdaļu, ir dzirdēts ļoti daudz dažādu, brīžiem pat nepārspējami dīvainu viedokļu par izmēriem, funkcijām, utt. Centīsimies apkopot teoriju ar mērķi pastāstīt, kādas tad ir izpūtēja funkcijas un kur varētu \"iejaukties\" auto standarta sistēmā, lai varētu izmainīt dažādus rādītājus...
Ir ļoti daudz maldīgu uzskatu, no kuriem visskanīgākais ir – jo lielāks, jo labāks. Tāpat daudzi nevar izšķirties par to, kas tad dzinējam īsti ir nepieciešams – kaut kāds izpūtēja sistēmas radīts atgāžu pretspiediens, lai motoriņš labāk darbotos, vai arī ir nepieciešams maksimāli tuvināt šo pretspēku nullei, attiecīgi ieekonomējot dzinēja jaudu.
Sāksim no paša sākuma. Kādas tad ir tās izpūtēja sistēmas funkcijas? 1) Tas izvada karstās dzinēja izplūdes gāzes prom no motortelpas uz vietu, kur tās vairs nevienam netraucē, 2) Ievērojami apslāpē dzinēja radīto troksni, 3) Modernās mašīnās arī samazina izplūdes gāzu emisijas.
No kā sastāv izpūtējs? Pēc tam, kad degvielas/gaisa maisījums sadeg, paliek pāri dažādi atlikumi, kas sastāv no dažiem nesadegušiem ogļūdeņražiem, oglekļa monoksīda, oglekļa dioksīda, slāpekļa oksīdiem, sēra dioksīda, fosfora un brīvās smagā metāla – svina, vai molibdena molekulas. Visas šīs vielas ieņem gāzveida stāvokli, un, virzuļu radītā spiedienā, tiek dzītas izplūdes kolektorā. Vēl tik jāpiebilst, ka šīs atgāzes pēc tikko notikušas degmaisījuma eksplozijas ir ļoti karstas.
Izplūdes kolektors parasti automašīnām standarta komplektācijā ir dzelzs lējuma veidojums, un tā galvenā loma ir novadīt visu cilindru atgāzes vienā trubā jau motortelpā, lai nevajadzētu vecajam kadetiņam vilkt četras trubas līdz auto aizmugurei, kur atgāzes nevienam vairs netraucētu.
Parastie izplūdes kolektori ir veidoti ļoti primitīvi tā, ka tie ir nepielaidīgi brīvai izplūdes gāzu kustībai(gāzes atsitās pret sieniņām un nevajadzīgi tiek bremzētas), kas ir par iemeslu lieliem dzinēja jaudas zudumiem, jo dzinējs patērē daudz jaudas, stumdams laukā izplūdes gāzes no cilindriem un šeit nu pretspēks nebūt nebūs īstajā vietā. Taču, zinādamas šo faktu, vienalga lielās auto ražotājas kompānijas uzstāda šos jaudas izniekojošos kolektorus. Kāpēc? Tāpēc, ka tos ir daudz vieglāk un lētāk izgatavot, kā arī vieglāk uzstādīt, kas savukārt nesadārdzina auto vērtību. Lēti un vienkārši.
Alternatīva šai lietai ir tikai un vienīgi rūpīgi izstrādāts un ar gāzu kustības vektoriem pārbaudīts kolektors, ko tautā sauc par zirnekli. Šis zirneklis sakopo un novada gāzes tā, ka tām maksimāli tiek novērsta iespējamība kaut kur „atsisties” vai kavēties, pirms izkļūšanas no kolektora.
Vēl ir jāpiemin, ka ar dažādiem zirnekļiem var dažādi koriģēt attiecīgās dzinēja raksturojošās līknes. Bet par to mazliet vēlāk.
Pēc tam, kad atgāzes izkļūst no kolektora, tās nokļūst līdz katalizatoram. Katalizatora galvenā funkcija ir attīrīt atgāzes no dažām kaitīgām vielām, kas pretējā gadījumā var nedaudz paeksperimentēt ar Tavām plaušām. Parasti katalizators piešķir arī mašīnai nedaudz dziļāku un maigāku skaņu.
Ir dzirdēts, ka daudzi „gudrinieki” (tie, kas paši par sevi tā domā) stāsta, ka izbakstot katalizatoru(ir izstrādāta konkrēta metode, kā tikt vaļā no katalizatora), varot iegūt papildus jaudu. Par to varētu debatēt gari un plaši, taču anulējot katalizatoru jaunam autiņam, zirgspēku departaments nekādus solījumus Tev nedos. Pie tam, ja vēl autiņam ir borta kompjūters, ātri vien pieteiksies tā gudrā „check engine” lampiņa.
Pēc katalizatora atgāzes ceļo vēl nedaudz pa trubu, līdz nonāk trokšņa slāpētājā, vai arī sistēmā, kas sastāv no vairākiem trokšņu slāpētājiem, un/vai rezonatoriem. Izplūdes gāzes atstāj dzinēju ar ļoti lielu spiedienu, un, ja tām ļautu brīvi izkļūt atmosfērā, vari iedomāties, kāda būtu skaņa. Daudzi jau noteikti ir dzirdējuši vecos lūžņus, trobelējam apkārt pa pagastu ar pārsistu kolektoru. Parasti jau džigiti ir tik pieklājīgi, ka gāzi pietur stipri zem pusītes, lai nedabūtu kādas večiņas tašiņu logā, taču skaņa vienalga ir neizturama. Protams, būtu jau feini pagonkot ar šādu adrenalīna kāpinošu, 150 decibelu trokšņa veidojošu rori, ja vien ne večiņas un vispārpieņemtās morāles normas...
Un atkal – kāds droši vien būs dzirdējis citu gudrinieku tekstus, ka dzinējam ir nepieciešams kaut kāds izpūtēja radīts pretspiediens, lai tas labāk strādātu. Nonsenss! Vislabāk jaudu ekonomēs un dzinējam ļaus maksimāli efektīvi darboties tas izpūtējs, kurš būs noņemts no autiņa! Tā nu tas būtu, bet skaņa kaut kā ir jāslāpē.
Auto skaņa tiek klusināta ar trim metodēm: absorbēšanu, ierobežošanu un atstarošanu. Izpūtējā var būt izmantota gan viena, gan arī visas trīs šīs metodes trokšņa slāpēšanai.
No vienas puses absorbējošā metode ir visneefektīvēkā trokšņa slāpēšanā, taču labums ir tāds, ka ar šo metodi mēs ieekonomējam dzinēja jaudas zudumus. Atgāzes brīvāk plūst šim bundulim cauri, jo tām ir jātiek cauri tikai stikla šķiedras audumam, vai materiālam, kas līdzīgs akmens vatei. Bundulī iekšā ir caururbtas trubas, kurām pa vidu ir sabāzta šī vate. Un atgāzēm ir vienkārši jātiek cauri šim materiālam.
Ierobežojošie bunduļi ir daudz kaitīgāki jaudas departamentam, jo tie ļoti bremzē atgāzes, kuras tiek dzītas laukā ar dzinēja palīdzību. Attiecīgi dzinējs patērē lieku jaudu. Taču šie bunduļi ir ļoti efektīvi trokšņa slāpētāji. Tātad – meitenes, ja gribat labāk dzirdēt visas saldās “I’m always yours” dziesmiņas – meklējiet šos bunduļus, taču nevainojiet mani, ja vecais kadetiņš izcels Jūsu bmw tikai tā.
Visbeidzot atstarojošie bunduļi. Tie parasti apvieno trokšņa absorbējošo un atstarojošo metodi ar mērķi iegūt klusāku dzinēja skaņu(nekā parastajos absorbējošajos bunduļos) pie nosacījuma, ka jauda pārāk daudz netiek zaudēta. Kā tas tiek panākts? Skaņa, kā mēs visi esam dzirdējuši no fizikas skolotājiem, izplatās kā viļņi. Un kad divi vienādi viļņi saskrienas, tie viens otru absorbē jeb anulē. Tieši šis princips tiek izmantots atstarojošajos bunduļos, lai slāpētu troksni, skaņas vilni novadot pretim tā radītājam. Un galu galā no nāvīgi liela trokšņa pāri paliek vien neliels silts atgāzu maisījums, kuram ir jātiek ārā.
Lai būtu daudz maz saprotams priekšstats par to, kā atgāzes tiek pa izpūtēju laukā, vajadzētu tikt skaidrībā ar atgāzu pulsa virzošo spēku. Atgāzes pa izpūtēju nenāk laukā mazā straumītē. Kad izplūdes vārsts atveras, izplūdes gāzes plūst, kad vārsts aizveras, tās apstājas, pēc tam plūst atkal, kad vārsts atveras. Tātad tās pulsē, un jo dzinējam ir vairāk cilindru, jo gāzu plūsmai ir straujāks pulss.
Ir jāpatur prātā, ka pulsam ir tāda interesanta parādība – tas tiek dzīts uz priekšu ar spiediena palīdzību, kur katra pulsa sākumam ir nepieciešams lielāks spiediens par apkārtējo, taču pulsa beigās spiediens ir tuvs vakuumam. Tātad virzulis spiež gāzes ārā tad, kad atveras vārsts, bet kad tas aizveras, gāzes pulss atstāj aiz sevis šo tukšumu, jeb vakuumu. Spiedienu starpība arī ir tas fenomens, kas liek pulsam virzīties uz priekšu.
Tagad, kad mēs zinām, ka atgāzes nav nekas cits, kā pulsu sērija, varam izmantot šīs zināšanas, lai stimulētu atgāzu kustību laukā no izpūtēja.
Kā jau mēs visi labi zinām – pretpoli pievelkas, un tas pats notiek arī kad zema spiediena telpa(pulsa beigas) iesūc sevī lielāka spiediena telpu. Tas ir tas, kas zirneklim ir fenomenāli izgudrots – visu cilindru izplūdes trubas ir savstarpēji saskaņotas(trubu garumi) savienojuma vietā tā, lai tās savestu kopā visu cilindru atgāžu pulsus vienā rindā vienu pēc otras un katras trubas pulss izsūktu nākošā sekojošā cilindra izplūdes gāzes. Skaisti, vai ne? Parastie kolektori šajā ziņā ir slikti ne tikai ar to, ka tie ierobežo atgāzu brīvu kustību, bet arī saved visu cilindru atgāzu pulsus kopā tā, ka tie saskrienas viens ar otru, kā rezultātā ir ļoti zemi griezes momenta rādītāji. Ko vēl mums dod precīzi nostrādāts zirneklis? Par cik atgāzes tiek sūktas laukā no cilindriem ar radītā vakuuma palīdzību, ir liela iespēja, ka tiks izsūktas maksimāli visas atgāzes no cilindra, kā rezultātā nākošajā taktī cilindrā būs daudz svaigāks gaiss. Turklāt šī izsūkšana palīdz atvieglot virzuļa darbu, kuram nav vairs tik liels spēks jāpieliek “izstumšanas” procesā. Ja šī izsūkšana nenotiek(parastie kolektori), ar virzuļa palīdzību nav iespējams izspiest pilnīgi visas gāzes ārā no cilindra, un kaut kas paliek tur iekšā. To nu mums vismazāk vajadzētu.
Ko vēl derētu zināt par zirnekļiem? Zirneklis – tas ir forši, bet arī šeit ir dažas lietas ar kurām variēt. Ja esi nolēmis autiņam palielināt griezes momentu, vajadzētu izvēlēties zirnekli ar resnāku trubu diametru, bet īsākām trubām līdz savienojuma vietai. Turpretim, ja gribi ekonomēt degvielu – izvēlies tādu ar garākām, bet tievākām trubām. Pēdējais gan dragreisā nederēs, taču būs daudz efektīvāks par parasto dzelzs kolektoru.
Vēl viena lieta, kas varētu būt Tavu izplūdes gāzu ceļā ir turbīna. Patiesībā turbīna dara vienu lai gan nelielu, taču derīgu darbiņu dzinēja skaņas klusināšanā. Turbīna šajā gadījumā strādā kā pretestība(tikai tagad nedomā, ka tā ir tāda, lai zaudētu tik daudz jaudas, cik tā piedod), un mēs jau labi zinām, ka pretestība slāpē troksni. No šī tad arī ir radies nosaukums turbo klusinātājs, ko daži labi darboņi ir mēģinājuši biznesa un labāku vecumdienu nolūkā piedēvēt savu kompāniju produktiem, kam ar turbīnām nav nekāds sakars. Bet mēs par to neuztrauksimies, jo mēs zināsim, ka parastajiem klusinātājiem – bunduļiem(kaut arī tas ir nez kāds superduperturbo klusinātājs) ar turbīnām nav nekāds sakars(katra pamatfunkcija ir radikāli atšķirīga – viens spiež, otrs ierobežo).
Par diametriem. Nu nav tā, ka jo lielāks(resnāks), jo labāks. Teorētiski – katram dzinējam ir savs relatīvi piemērotākais izpūtēja trubas diametrs, taču praktiski to ir ļoti grūti noteikt. Kā jau noskaidrojām, atgāzes atstāj dzinēju ar ļoti augstu temperatūru, bet mēs taču negribam, lai tās kaut kur pa vidu atdzistu. Vēsa gāze ir blīva gāze, tātad smaga gāze. Un jo smagāka tā ir, jo grūtāk tai ir virzīties uz priekšu. Loģiski, vai ne?
Kā jau minēju – teorētiski mēs varētu izskaitļot optimālo izpūtēja trubas diametru, taču, ja kādam ir luste to rēķināt, būs jāņem vērā visi procesā iesaistītie lielumi – visi diametri, temperatūras, pretestības, utt. Sarežģīti, taču praksē ir iestrādājušies šādi optimālie rādītāji: 250-350 zirgspēku spridzelis, izpūtēja trubas diametrs ap 6-8 cm. Ap 400 Zs auto – optimālais diametrs ap 10 cm. Nav tik daudz zirgspēku? Nu tad visefektīvāk būs vispār atbrīvoties no izpūtēja.
Nobeigumā pieminēsim vēl kādu svarīgu lietu, par ko piedomāt. Atceries, ka, kombinējot sava auto izpūtēja sistēmu, ir jāpārliecinās, vai trubas resnums atļaus izvest trubas un bunduļus visā garumā iepriekšējā izpūtēja izveidotajā ejā. Patiesībā ir jāierēķina arī “liekā” telpa, kura būs nepieciešama, kad izpūtējs kustēsies(braucot izpūtējs nedaudz kustās, nevis monolīti stāv savā vietā). Brauciena laikā, izpūtējam atsitoties pret dažādiem automašīnas virsbūves un nesošās daļas elementiem, rodas ļoti nepatīkami trokšņi, kas atgādina vienu mazu nervozu elfu, darbojoties ar lielo āmuru pa Tava autiņa apakšu.
Memfis
_________________ i never finish anythi
|
Sat Mar 12, 2011 7:51 pm |
|
|
marciss
Pievienojies: 09 Jun 2011
Komentāri: 432
Atrašanās vieta: Capital
|
taatad taa, siikums bet grab. Sapliisa abas gumijas kas tur peedeejo bunduli, taga turaas uz dzelzhiem un nenormaali grab un krataas pa brugji. Skatos, ka tur tur taas gumijas taadas savaadaakas, nekaa parastiem auto. Mekleet originaalaas vai panjemt kautkaadas universaalaas? Pasham kjimereeties centraa uz ielas (meegjinaat kautkaa paliist apakshaa) vai iedziit kaadaa servii uz paceelaaja. Ko iesakat alfistam iesaaceejam? Paldies
156 1.8TS
|
Mon Jun 20, 2011 3:12 pm |
|
|
AMV
Member of
Pievienojies: 23 Nov 2006
Komentāri: 4735
2001 Alfa-Romeo GTV
|
marciss rakstīja:taatad taa, siikums bet grab. Sapliisa abas gumijas kas tur peedeejo bunduli, taga turaas uz dzelzhiem un nenormaali grab un krataas pa brugji. Skatos, ka tur tur taas gumijas taadas savaadaakas, nekaa parastiem auto. Mekleet originaalaas vai panjemt kautkaadas universaalaas? Pasham kjimereeties centraa uz ielas (meegjinaat kautkaa paliist apakshaa) vai iedziit kaadaa servii uz paceelaaja. Ko iesakat alfistam iesaaceejam? Paldies
156 1.8TS
Vai tik sīs nevar ar no poliuritēna dabūt.
_________________ Zvaigznēm ir nozīme
|
Mon Jun 20, 2011 3:14 pm |
|
|
marciss
Pievienojies: 09 Jun 2011
Komentāri: 432
Atrašanās vieta: Capital
|
vai ir veerts mekleet poliuretaanu manaa stock exhaust gadiijumaa?
|
Mon Jun 20, 2011 4:27 pm |
|
|
|
Pašlaik ir Mon Jun 03, 2024 11:56 pm | Visi laiki ir GMT + 3 Stundas
|
16 lapa no 17 lapām pavisam
|
Jūs šeit nevarat izveidot jaunus tematus Jūs šeit nevarat pievienot komentārus Jūs šeit nevarat rediģēt savus komentārus Jūs šeit nevarat dzēst savus komentārus Jūs šeit nevarat balsot aptaujās
|
|
|