 |
1 lapa no 13 lapām pavisam
|
Autors |
Ziņojums |
Oga
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 12375
2004 Alfa-Romeo 156GTA
|
 Crosswagon Q4: 2 dienas, ~600km
Izdomāju, ka varbūt noder arī šeit. Mazliet parediģēju, lai ir aktuālāks
Vārdu sakot tiek iegūts Crosswagon Distinctive, ražots 2005. gada 16. janvārī. Ja kādam vēl nav skaidrs, kas tas ir, tad skaidroju: 156 vagons (pēc facelift), ar Q4 pilnpiedziņu, paaugstinātu klīrensu, 225/55/R17 all-terrain riepām un 1.9JTD 150Zs dīzelīti. Parasti ir ļooooti labi aprīkoti. No opcijām - navigācija, āda, ksenons, parkošanās sensori. Pārējais dzīvē nepieciešamais ir standartā.
Tālāk. No ārpuses. Konkrētais ir tādā mazliet tumšākā kā mana 166 pelēkā krāsā. Ļoti praktisks krāsojums. Ļoti. Tomēr es dotu priekšroku melnam. Iespaidīgāk. Vēlāk gan izrādīsies, ka, stāvot starp Touareg un Discovery, šis pēc tāda spaiņa vien izskatās, bet nu tomēr
Iekšā. Vietas pilnīgi pietiekoši 2 cilvēkiem + bagāžai 3 dienu pasākumam vasarā + vēl 2 cilvēkiem aizmugurē (kuru vietā es ar saviem 188cm/85kg nu negribētu būt ilgstoši). Neiedziļināsimies ergonomikā, salona apdarē utml. To droši vien visi ir redzējuši pēdējās 156 modifikācijās. Šeit nekādu atklājumu nav. Sēžam, braucam. Vienīgais, kas mazliet izbrīna, ir sēdekļu elektroregulācijas nepieejamība. Arī pērkot galīgi jaunu. Arī speciāli pasūtot. Nav un viss.
Braucam. Auto ir gana augsts, ar gana dusmīgu seju un xenoniem, līdz ar to vairums mašīnu pa ceļam atbrīvo joslu, neliekot mums mirkšķināt un apbraukt lēnākos. Par ātruma pārsniegšanu un principiālo nevākšanos no kreisās joslas šeit nediskutēsim
Un tad nāk galvenais pārsteigums. Ikdienā braucu ar 166 2.5 V6, kam vismaz kādreiz bija 192Zs. Šis te ir ar pilnpiedziņu un ar nieka 150Zs dīzelīti... Atvainojos. Tas nav nekāds dīzelitis. Tas ir DIZEĻIŠČE!!! Uz šosejas sajūta ir tāda, ka ar šo apdzīšana ir 357x vieglāka kā ar 166!!! Fantastika! 100-110kmh, 6. ātrums, vienkārši piespiežam gāzi un "kross" LIDO!!! Pie velna 2.0TS! Es pat domāju, ka pie velna arī 2.5 V6!!! Nezinu, kā uzvedas "mazie" itāļu dīzelīši (110Zs, 120, 140 JTD 8v), bet šī dzinēja priekšā esmu gatavs noņemt cepuri, pakalnīties un nekad neko neteikt par omulīgo urkšķēšanu tukšgaitā (gaitā vispār nevar pateikt, ka tas ir dīzelis) un par roku smirdēšanu pēc degvielas uzpildes. Vēl tikai kārtējo reizi pieminēšu, ka "kross" ir īsta Alfa! Nebūt ne tāds augsts, ļodzīgs paaugstinātas caurgājamības universālis. Precīzi vadāms, agresīvi braucams, ātrs līkumainā ceļā...
Tā nu priecīgi un nemanot esam nonākuši vienā no skaistākajām Latvijas vietām, netālu no Pāvilostas.
Šeit atkal atklājas tas, kādēļ bija nepieciešams SUV tipa auto. Vienā brīdī grants segums beidzas un kļūst par irdenām piejūras smiltīm ar tajās iebrauktām sliedēm. Pēc neilga brīža "sēž" visi, izņemot Touareg, Discovery un šo te Q4, kurš turklāt vēl tajās tuksneša smilšu špūrēs ir spējīgs bez saspringuma apgriezties. Rezultātā - pastiprināta interese par to "kas tad ir Q4?" un "kā šitāds iet pa šoseju" Nu labi. Tāpat jau gari pļāpāts.
Vēl tikai daži vārdi par to, ka, atpakaļceļā izmetot tradicionālu likumiņu caur Ventspili (nezkādēļ 2x tajā apmaldoties) un Kolku, galarezultātā patērējām vidēji... 6.7L/100km dīzeļdegvielas. Tas - ar pilnpiedziņu, pa šoseju vidēji ar 110-130kmh, ar ieslēgtu kondicioniera režīmu klimatkontrolei. Man, radušam pie ~10L/100km 95 vai 98 benzīna pa šoseju un ap 14-15L/100km pa pilsētu, tas likās fantastiski! Tā lūk.
Rezumēju. Ja kādam ienāk prātā braukt regulāri pa sliktiem ceļiem, samērā tālu, tai pašā laikā labi izksatīties un baudīt gandrīz ideālas vadāmības skaistumu, tad šī ir īstā izvēle. galvenais trūkums joprojām ir cena. Šie te brīnumi arī mūsdienās, būdami kādu gadu veci, maksā kā minimums 21-22k EUR Vācijā (par diezgan trūcīgi aprīkotu versiju). Varianti ar xenonu, gaišu ādu, navigāciju, parkingsensoriem utt. velk jau uz visiem 24-25k EUR. Jauns - attiecīgi kādi 32-34k EUR. Tas mani skumdina. Jo liekas, ka jaunības dullums un tieksme pēc ātruma, jaudas, V6 un tml. ļaļakām pamazām padodas veselā saprāta priekšā... Lai gan ko citu par to naudu var šajā grupā dabūt? Ja tā reāli domā - šim pat nav tā īsti konkurentu. Outback ir rijīgs un neglīts, savukārt visi X3, Allroad utml. ir gan lielāki, gan kādas 2 reizes (!) dārgāki.
Iekrita sirdī man tas auto  Varbūt tiešām mest mieru trajektoriju slīpēšanai un V6 spīdzināšanai? Padomāsim par to...
|
Thu Jul 20, 2006 3:51 pm |
|
 |
smic
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 5497
Atrašanās vieta: Ķ.
2010 Alfa-Romeo Brera
|
gribu sev crosswagonu, un droši vien arī nopirkšu. Pēc kāda gada vai diviem, par kādiem 10kE
Šlokenbekā pabraukājos, nu ļoti man patika tas auto.
_________________ @Scmic
|
Thu Jul 20, 2006 5:11 pm |
|
 |
elbee
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21646
|
neesmu tik entuziastisks par crossu. ja man vjadzeetu suudu braucamo mashiinu, nopirktu outbacku. kaut kaa neiet kopaa 156 Alfa, diizelis un mezhu braukshana...
|
Thu Jul 20, 2006 5:35 pm |
|
 |
Oga
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 12375
2004 Alfa-Romeo 156GTA
|
Kaadeelj mezhu? IMO cross vadaas labaak par fwd 156 arii uz sausa pikja  Ar to diizeli Tev dereetu kaadreiz pabraukt - viss buuutu skaidrs uzreiz  Un, ja pie taa visa veel shad un tad bez bazhaam var iebraukt neshkuureetaa, aizputinaataa celjaa vai dubljainaa mezhaa - skaisti nu!  Ne visam ir jaabuut seedinaatam 10mm no zemes.
|
Fri Jul 21, 2006 10:24 am |
|
 |
Sogjis
Member of

Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 2111
Atrašanās vieta: Riga, Latvija
2000 Alfa-Romeo Spider
|
Nu man ar tas allroad variants nevisai. Galvenokart jau delj dizelja un ari tapec, ka atrumi baigi atri japarsledz.
P.S. vakar noskatoties to 147 GTA clipu turpinaju skatities visadus breras clipus. Izradas ka brerai prieksa par smagu un pati par smagu. Ari sture neesot tik atsauciga. Vai tik temejot uz yankee tirgu itali nav kaut ko salaidusi delii?
|
Fri Jul 21, 2006 11:01 am |
|
 |
MartinsT
Member of

Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 12216
Atrašanās vieta: Rīga
|
foruma meklētājā ierakstīju "crosswagon" un neko diži vairāk par šo topicu neatrada.....
nu jau diezgan brauktus pa 5-7Keur dala, viss pārējais tā kā skaidrs, bet kas ar to Q4 notiek pie 150-200Kkm? kas tur - pāris difi, kardāns - nekas no tā tak miljonu nemaksā, ne?
|
Tue Jan 19, 2010 2:34 pm |
|
 |
ralfins
Member of

Pievienojies: 17 Jul 2007
Komentāri: 6688
Atrašanās vieta: Rīga
|
MartinsT rakstīja:foruma meklētājā ierakstīju "crosswagon" un neko diži vairāk par šo topicu neatrada.....
nu jau diezgan brauktus pa 5-7Keur dala, viss pārējais tā kā skaidrs, bet kas ar to Q4 notiek pie 150-200Kkm? kas tur - pāris difi, kardāns - nekas no tā tak miljonu nemaksā, ne?
... pilnpiedziņas sistēmā ir trīs diferenciāļi, no kuriem centrālais ir pašbloķējošais Torsen C system diferenciālis. Šis diferenciālis normālos apstākļos 42% jaudas nodod priekšējām tiltam, bet 58% aizmugurējam. Ekstrēmos apstākļos atkarībā no saķeres diferenciālis bez laika kavējuma mehāniski bloķējas vienā no četriem līmeņiem. Piemēram, strauji uzsākot kustību, tas aizmugurējiem riteņiem var nodot 80% jaudas, bet aizmugurējo riteņu izslīdēšanas gadījumā tikai 40%. Kamēr situācija nav kritiska, automašīnas vadībā neiejaucas nekādas stabilitātes sistēmas, jo tas ir pret Alfa Romeo filozofiju. Toties krīzes gadījumā vadītājam talkā nāk Alfa Romeo elektroniskā stabilitātes sistēma VDC (Vehicle Dynamic Control), kas pastāvīgi seko līdzi saķerei ar ceļu un taisnvirziena kustībai. Tikko kā šai sistēmai rodas aizdomas par novirzīšanos no trajektorijas, tā matemātiski izrēķina nepieciešamās darbības trajektorijas labošanai. Viena no VDC sastāvdaļām ir ASR (Anti Slip Regulation), kas optimizē saķeri pie jebkura ātruma, tā vajadzībām izmantojot divu diferenciāļu vadības sistēmu, nedaudz piebremzējot izslīdējušo riteni, panāk tādu pašu efektu, kā izmantojot pašbloķējošos diferenciāļus. Protams, šo sistēmu iespējams atslēgt ar pogas palīdzību viduskonsolē...
.P.S. izklausās dārgi...
|
Tue Jan 19, 2010 2:40 pm |
|
 |
NIKSONS
Pievienojies: 10 May 2007
Komentāri: 4423
2012 Alfa-Romeo voyager
|
A kur vispābā Oga palicis
|
Tue Jan 19, 2010 3:05 pm |
|
 |
Nr.7
Member of

Pievienojies: 12 Oct 2006
Komentāri: 4677
2000 Alfa-Romeo 156
|
drošvien pa straupi tusē ar māsiņām
_________________ SPecial Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion
|
Tue Jan 19, 2010 3:08 pm |
|
 |
ralfins
Member of

Pievienojies: 17 Jul 2007
Komentāri: 6688
Atrašanās vieta: Rīga
|
NIKSONS rakstīja:A kur vispābā Oga palicis 
...pēdējā pizzzā izskatījās pie labas veselības, ta jau drīzāk kādu augļu projektu atkal bīda augšā...
Pēdējoreiz rediģējis ralfins Tue Jan 19, 2010 3:10 pm; pavisam rediģēts 1 reizi
|
Tue Jan 19, 2010 3:10 pm |
|
 |
altez
Member of

Pievienojies: 09 Oct 2006
Komentāri: 2772
|
MartinsT rakstīja:foruma meklētājā ierakstīju "crosswagon" un neko diži vairāk par šo topicu neatrada.....
nu jau diezgan brauktus pa 5-7Keur dala, viss pārējais tā kā skaidrs, bet kas ar to Q4 notiek pie 150-200Kkm? kas tur - pāris difi, kardāns - nekas no tā tak miljonu nemaksā, ne?
Mhm. Es ar ik pa laikam esmu ievērtējis ciparus Crosswagoniem. Manuprāt, labi un nenobraukti aparāti joprojām sākas ar 10k EUR. Ir arī lētāki, kā Tu saki, bet pārsvarā jau nu ar palielu nobraukumu (kas tik un tā varētu būt kruķīts) un atsevišķām saguruma pazīmēm. Tas un pārliecība, ka, ja vēlies labu alfu, tad nepērc lētāko, liek mazliet nogaidīt, lai tās cenas pakrītās vēl.
Man Crosswagons patīk, jo ir smuks & salīdzinoši praktisks, ar labu caurgājamību. Tā kā diezgan bieži sanāk izbraukt uz laukiem un patīk paceļot garākus gabalus pa dažāda seguma ceļiem, tad šī varētu būt manta. Galu galā, ar šādu arī sēnēs var aizbraukt ar eleganci.
|
Tue Jan 19, 2010 3:10 pm |
|
 |
jvanks
Pievienojies: 04 Jan 2010
Komentāri: 61
Atrašanās vieta: Rīga
|
Auto tiešām interesants un labs, atceros ka uz Jūsu pasākumu Gaiziņā biju ar to atbraucis, meitenes pa kalnu augšā vizinājām un laikam ne tikai
Konkrētais (drmo auto) bija 1,9 dīzelis. Dīzelīc dzirdams bija salonā vairak nekā FIAT Croma, bet skrēja tik pat žiperīgi. Transmisija laba, griezes sadalījums pa asīm SUPER! Bet normālā veidā neatslēdzamā elektronika neļāva izmantot 60% aizmugures piedziņas pārsvaru  Tomēr auto ir pietiekami universāls un visādā citādā ziņā vēlams.
Ir tikai viena lieta - man augums ap 1,90m un dēļ 4x4 visām tām transmisiju lietām salonā sēdi augstāk un jumts spiežas galvā vairāk, kā parastam SW. Respektīvi, salonā vietas nu tā pamaz...4atā braucot likās diezgan saspiesti. Arī transmisijas tunelis uz auzmugurējiem riteņiem paliels, aizmugurē sēdošajiem arī līdz ar to mazāk vietas gan kājām, gan galvai.
Nu tā, īsumā
p.s.
Arī paskatos cenas, un - jā, pagaidām dikti sālītas...
|
Tue Jan 19, 2010 3:31 pm |
|
 |
PITJONS
Pievienojies: 14 Aug 2007
Komentāri: 592
Atrašanās vieta: visur
2005 Alfa-Romeo 156SW
|
krossvagoni tak visi ir 1,9 diesel. Tas laikam arī ir vienīgais mīnuss, vai arī pluss
|
Fri Jan 22, 2010 1:03 am |
|
 |
elbee
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21646
|
PITJONS rakstīja:krossvagoni tak visi ir 1,9 diesel. Tas laikam arī ir vienīgais mīnuss, vai arī pluss
pluss
|
Fri Jan 22, 2010 1:09 am |
|
 |
PITJONS
Pievienojies: 14 Aug 2007
Komentāri: 592
Atrašanās vieta: visur
2005 Alfa-Romeo 156SW
|
elbee rakstīja: kaut kaa neiet kopaa 156 Alfa, diizelis un mezhu braukshana...
ar gadiem domas mainās.
nākotnē jau arī skatos uz diesel, apmēram šādu
|
Fri Jan 22, 2010 1:21 am |
|
 |
|
Pašlaik ir Sun Apr 27, 2025 10:14 pm | Visi laiki ir GMT + 3 Stundas
|
1 lapa no 13 lapām pavisam
|
Jūs šeit nevarat izveidot jaunus tematus Jūs šeit nevarat pievienot komentārus Jūs šeit nevarat rediģēt savus komentārus Jūs šeit nevarat dzēst savus komentārus Jūs šeit nevarat balsot aptaujās
|
|
|