 |
1 lapa no 6 lapām pavisam
|
Autors |
Ziņojums |
Fans
Pievienojies: 18 Dec 2009
Komentāri: 159
Atrašanās vieta: Rīga
|
 Patēriņš!!! Kā palielināt un kā samazināt?
Bakstoties pa forumu, ne vienu vien reizi, esmu uzdūries uz jautājumu cik kuram ēd auto. Nolēmu Pacelt šo tēmu atsevišķi un padalīties ar savu pieredzi.
Mēs visi zinam, ka lai motors strādātu, ir vajadzīga degviela, gaiss un dzirkstele. Nu lūk, te mums arī sāk pūderēt smadzenes elektronika kura mūsdienu auto ir galvenā sastāvdaļa.
Jāatceras tas ka neskatoties uz to visu mučkuli zem vāka ir spēkā vēl jo projām pamat likums - degviela, gaiss un dzirkstele. Pamatā elektronika ir sadalīta trijās cilpās, kuras savstarpēji savieno "kompis"
1) Degvielas padeve: Bāka, filtrs, sūknis, maģistrāle, sprauslas un atpakaļ bākā. Šī cilpa ir, pamata cilpa, lielākajai daļai mūsdienu motoru. Princips vienkāršs posmā no bākas līdz bākai sōknis izveido konstantu spiedienu un cenšas to tur noturēt nemainīgu visu laiku. Savukārt elektronika noteiktā brīdī uz noteiktu laiku atver sprauslas, atkarībā no tā cik tālu ir nospiests pedālis
2) Aizdedze: Sadalītājs vai impulsa dačiks spole un sveces - principā viss. Dažiem auto ir vairākas spoles, dažiem viena, visādi var gadīties, princips nemainīgs - dzirkstele konkrētā brīdī.
3) Te nu ir mūsu sarežģītākais posms GAISS! : Te nu sākas kosmoss ... filtrs, gaisa mērītājs, drosele, pie izplūdes Lambda, temperatūras dačiki utt. ... Tas viss ir tāpēc lai varētu dabūt IDEĀLO attiecību starp degvielu un gaisu. Šo posmu ir viss grūtāk nokontrolēt jo temp. mainās atkarībā diena vai nakts, lietus vai sauss, ziema vai vasara. Ar temp. maiņām arī mainās degvielas un gaisa ideālā proporcija. Veči ar gudrām galvām jau sen ir pārvērtuši visu skaitļos un formulās, tāpēc kompim nav grūtību izrēķināt pareizu degvielas daudzumu JA VISI dačiki strādā pareizi.
Nu lūk te ari ir tas no kā ir atkarīgs patēriņš. Temperatūras dačiki ir pats galvenais visā tajā penterē ja kāds gļučī tad maisījums ir nepareizs. Principā palīdz viņus notīrīt no putekļiem jo ja viņi ir apauguši tad temp. atšķiras no faktiskās un atkal viss ķīsēlī. Nākamais ķēdē gaisa mērītājs: atveras tik daudz cik motors velk iekšā un nekādi citādi nedarbojas. Atkal gudrie veči ir izrēķinājuši visu un uzkabinājuši virsū mazu elektroniku lai pārējais zin cik daudz gaisa noteiktā laikā motors strebj. Atkal ja gaisa mērītāja sienas ir aizaugušas gaisa plūsmas ātrums samazinās un informācija kompim atkal ir ar nobīdi. Visas trubas aiz gaisa mērītāja arī nedrīkst būt netīras. Drosele ir detaļa kas nodilst visvairāk, jo visu laiku tiek gāzēts, tāpēc jāpievērš uzmanība potenciometra izdilumam.
Iesaku arī izmazgāt ieplūdes kolektoru, iepriekš to noņemot
|
Tue Dec 29, 2009 7:07 pm |
|
 |
Presto
Pievienojies: 13 Jul 2006
Komentāri: 1969
Atrašanās vieta: Rīga
|
Monstrs. Labi uzrakstīji.
_________________ Presto - tas nozīmē ātri (drīz)
|
Wed Dec 30, 2009 12:09 am |
|
 |
Fans
Pievienojies: 18 Dec 2009
Komentāri: 159
Atrašanās vieta: Rīga
|
Bieži vien auto lietotājs, ja kaut kas nav kārtībā ar patēriņu vai auto gaitu, ķeras pie lambda sensora maiņas. Citreiz palīdz citreiz nē!
Kāpēc tas verķis tur ir?
Primārā un vienīgā lambdas funkcija ir ostīt gāzes un pateikt kompim vai degvielas maisījums ir bagāts vai liess. Tie kas ir ieskatījušies CSDD teh. apskates lapā zem CO mērījumiem būs pamanījuši lambda skaitli. Manam auto tas bija 0.97.
Ko tas nozīmē?
Ideāla maisījuma skaitlis ir 1.0. Ja skaitlis ir zem 1.0 tad maisījums ir bagāts (degvielas par daudz), ja skaitlis ir lielāks par 1.0 tad maisījums ir liess (degvielas ir par maz).
Kā pašam pārbaudīt lambdu?
Iedarbinam auto un noraujam vadus no lambda dačika. Pieliekam klāt voltmetru. Ideālam mērījumam ir jābūt 0.45V( 1.0) ja mērījums ir lielāks tad tas ir bagāts maisījums ja mazāks tad liess(lambdas diapazons ir no 0.2 līdz 0.8 volti. Skrūvējam ārā Lambdu un cītīgi mazgājam pārbaudam un liekam atpakaļ, ja viss ir oki doki tad esam ietaupījuši naudiņu, ja nav lasam tālāk(vienmēr ir pieļaujama kļūda +-0.05).
Ja degvielas ir par daudz(bagāts)?
Tas nozīmē ka informācija uz kompi par gaisa daudzumu, temp un mitrumu tiek dota nepareizi. Simptomi ir tādi ka auto var rīties ciet, pie slodzes nevelk, patēriņš ir lielāks par ierasto. Pirmais ko vajadzētu izdarīt ir iztīrīt gaisa padeves sistēmu t.i. trubu līdz filtram, gaisa filtru, masas mērītāju, gofru, droseli, OIL TRAP`u, un ieplūdei visas pienākošās trubiņas. Ja izmaiņas nav, vai tās ir niecīgas un vēl jo projām nav labi: Jāņem rokā testeris un jābauda temp. dačiki. Katram dačikam ir sava konstanta pretestība pie 0 grādiem. Šādu info var dābūt googlē par jebkuru no elementiem. Ja dačiki ir oki doki, tad jāķeras pie pārējā t.i. gaisa masas mērītājs, tukšgaitas vārsts un droseles potenciometrs. Gaisa mērītājā arī ir potenciometrs kurš rāda pretestību, tā pat arī droselē, bet sarežģītākais ir tukšgaitas vārsts. Tam ir trīs darba režīmi 1)tukšgaita, 2)slodze un 3) avārijas režīms(nostrādā reti). Tukšģaitas vārsts pēc uzbūves ir vienkārš un tam var būt tikai divi defekti, vai nu nodilums el. motora kontaktos, vai fiziski ir iestrēdzis. Visu mazgājam un tīram vajadzētu strādāt!
Ja degvielas ir par maz(liess)?
Ķeramies atkal klāt gaisa padevei. Pārbaudam plaisas gumijās un savilcējus kā arī sprauslu šežu gumijas. Ja tur viss ir oki doki, tad ķeramies pie degvielas padeves sistēmas. litri/minūtē suknim ir aptuvens rādītājs, jo pretslodzē tas var mainīties. Mēram spiedienu sistēmā. Manam motoram tas ir 3BAR (2.0ts 8V) ja spiediens ir par lielu tad problēma ir tvaika slazdā(tas ir verķis kas ķer degvielas tvaiku un laiž ārā gaisu no sistēmas, respektīvi noņem spiedienu kas veidojas bākā un sistēmā), ja spiediesn ir par mazu, tad mainam filtru un mēram atkal, ja izmaiņu nav, tad remontējam sūkni. Ja spiediens ir oki doki, tad skatamies kas ir ar sprauslām un to kontaktiem.
Ja viss augstāk minētais strādā - mainam lambdu!
Principā ar lambdu tas arī viss...
|
Sat Jan 02, 2010 12:23 am |
|
 |
yuran
Member of

Pievienojies: 18 May 2007
Komentāri: 2339
Atrašanās vieta: Rīga<->Daugavpils
1984 Alfa-Romeo GTV6 2,5
|
Respect  Pārliecināts, ka informācija būs derīga daudziem foruma dalībniekiem.
_________________ GTV6
|
Sat Jan 02, 2010 1:17 pm |
|
 |
Alsi
Pievienojies: 16 Nov 2006
Komentāri: 3659
Atrašanās vieta: D-pils
|
yuran rakstīja:Respect Pārliecināts, ka informācija būs derīga daudziem foruma dalībniekiem. 
pec Citāts:Iedarbinam auto un noraujam vadus no lambda dačika
 dabujam CE uz panelja - un meram aptuveenu temperaturu Saharas tuksnesii.
Lambdai bez uzsildes ir nekorekti radijumi - it ipashi aukstai.
Augstaprakstiitaa veidaa tiek noverteeta LZ radijumu atbilstiiba tukshgaitaa. Bet braucot vai zem slodzes ?
visam parejam piekriitu - bet shitaada aizvesturiskaa LZ diagnostika izjautrina.
|
Sat Jan 02, 2010 1:47 pm |
|
 |
elbee
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21646
|
man radas paris jautajumi:
1) ka mazga lamda zondi, ja vina ir sadegusi. lamda zondes elementa muzs skaitas ap 150'000 km. foruma jautajumus parasti uzdod par masinam, kuram pirmie 300+ jau sen aiz muguras...
2) Alfam gaisa meritaji ir ar to karsto vadu, kuru dzese plustosais gaiss, bet meritajs to atbilstosi karse, attiecigi rodas kaut kadi volti, cik ir nepieciesami lai noturetu karsta vada temperaturu. ja uz ta karsta vada ir pielipis ods, tas jakarse mazak vai vairak, merijumi vairs nav korekti. teoretiski to var nomazgat. prakse tas nestrada. var mazgat kamer ada no rokam noiet, meritajs nestrada, ods to karsto vadu ir piebeidzis.
|
Sat Jan 02, 2010 2:24 pm |
|
 |
supinator
Pievienojies: 27 Apr 2007
Komentāri: 157
Atrašanās vieta: Jūrmala
|
Te vēl par lambdām http://www.volvo850.ru/sdelay/liambda.htm
Pēdējoreiz rediģējis supinator Sat Jan 02, 2010 3:07 pm; pavisam rediģēts 1 reizi
|
Sat Jan 02, 2010 3:02 pm |
|
 |
elbee
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21646
|
supinator rakstīja:Te vēl par lambdāmhttp://www.volvo850.ru/sdelay/liambda.htm 
es ar saviem 150 biju parak optimistisks
Citāts:Его ресурс составляет 40 – 80 тыс. км в зависимости от условий эксплуатации и исправности двигателя.
|
Sat Jan 02, 2010 3:06 pm |
|
 |
supinator
Pievienojies: 27 Apr 2007
Komentāri: 157
Atrašanās vieta: Jūrmala
|
|
Sat Jan 02, 2010 3:51 pm |
|
 |
Fans
Pievienojies: 18 Dec 2009
Komentāri: 159
Atrašanās vieta: Rīga
|
elbee rakstīja:man radas paris jautajumi:
1) ka mazga lamda zondi, ja vina ir sadegusi. lamda zondes elementa muzs skaitas ap 150'000 km. foruma jautajumus parasti uzdod par masinam, kuram pirmie 300+ jau sen aiz muguras...
2) Alfam gaisa meritaji ir ar to karsto vadu, kuru dzese plustosais gaiss, bet meritajs to atbilstosi karse, attiecigi rodas kaut kadi volti, cik ir nepieciesami lai noturetu karsta vada temperaturu. ja uz ta karsta vada ir pielipis ods, tas jakarse mazak vai vairak, merijumi vairs nav korekti. teoretiski to var nomazgat. prakse tas nestrada. var mazgat kamer ada no rokam noiet, meritajs nestrada, ods to karsto vadu ir piebeidzis.
Nu ta beidzot kāds iesāistā šajā tēmā.
Par to lambdu: Šitai detaļai tik tiešām ir savs mūžs un mūža garūmā ir trīs darbības stadijas 1)svaiga un jauna 2)aizaugusi, bet strādā 3) netīrumi kas ir sakrājušies,eļļa no āras, tvaiks izplūdē un ūdens, lambdu var nokaut. Gudrās galvas saka ka tas notiek ap 30000 km un principā izplūde aizaugt var ja degmaisījums ir nepareizs eļļas tvaiki, ūdens tvaiki un tosola vai antifrīza tvaiki. Visi šie padara gāzes mitras, strāvu vadošas un smagas kas liek tām nosēsties uz izplūdes sistēmas sienām.
Jā Alfas gaisa mērītājā ir karstais vads. Tas izskatās kā apgriezts V burts un ar kājiņu no virsotnes uz leju. Pats karstais vads nav nekas vairāk kā pretestība, un tā kāja uz leju arī ir pretestība. Starp vadu un temp. noņēmēju nevajadzētu būt el. vadošam kontaktam citādi tas saiet uz īso un parauj līdzi visu el. ķēdi. Šis verķis ir pārklāts ar laku lai novērstu arī ārējos īssavienojuma faktorus. Ar laiku tā var nolupt, un nolūp, un tad tas var saiet uz īso.
Darbības veids vienkārš, viens silst jo ir el.slodze otrs uzsilst no pirmā un maina savu pretestību.
Principā viss ...
|
Sat Jan 02, 2010 3:57 pm |
|
 |
Sogjis
Member of

Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 2111
Atrašanās vieta: Riga, Latvija
2000 Alfa-Romeo Spider
|
But the question still stands, ka samazinat paterinu vienlaicigi palielinot jaudu
|
Sat Jan 02, 2010 4:49 pm |
|
 |
Jancix
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 1575
Atrašanās vieta: Rīga
2000 Alfa-Romeo 166
|
Sogjis rakstīja:But the question still stands, ka samazinat paterinu vienlaicigi palielinot jaudu 
nomainot braucamo!
_________________
|
Sat Jan 02, 2010 5:03 pm |
|
 |
Fans
Pievienojies: 18 Dec 2009
Komentāri: 159
Atrašanās vieta: Rīga
|
Sogjis rakstīja:But the question still stands, ka samazinat paterinu vienlaicigi palielinot jaudu 
Lai auto palielinātu jaudu, jāpalielina degvielas padeve, palielinot degvielas padevi jāpalielina gaisa padeve. Vienīgais veids kā samazināt patēriņu palielinot jaudu ir likt ECU domāt ka pie konstantiem apgriezieniem tik daudz jaudas nav vajadzīgs. Līdz ar ko pa šoseju auto pie konstantiem apgriezieniem lietos mazāk degvielas, bet kad bērsi grīdā atkal ies uz pilnu klapi. Vispār lielākai daļai ECU jau ir tāds režīms. ECU vienkārši padod mazāk degvielas uz to pašu gaisa daudzumu. Līdz ar to auto strādā ar liesu degvielas maisījumu. Manam 2.0 8V max. lietderīgais patēriņš pie 3000 RPM ir apmēram 11,7 L/stundā, bet reāli viņš ēd 7,8 - 8,1. Tātad auto iet ar liesu maisījumu.
|
Sat Jan 02, 2010 5:19 pm |
|
 |
vilsons
Pievienojies: 18 Jul 2006
Komentāri: 5241
Atrašanās vieta: Rīga
2012 Alfa-Romeo MITO
|
Sogjis rakstīja:But the question still stands, ka samazinat paterinu vienlaicigi palielinot jaudu 
mans viedoklis par šito ir tāds,ka jaudu var palierlināt kā vairākums no mums zin,pārprogrammējot motora vadības bloku.šā procesa rezultātā var iegūt,kā nu kuram motoram, jaudas pieaugumu un degvielas ekonomiju.bet ir viens bet!ja mēs pēc pārproggrammēšanas turpinasim pārsvarā braukt tā kā mēs braucām līdz šim,tad degvielas ekonomija būs jūtama.bet ja mēs tagad sāksim visulaiku baigi gāzēt,tad ekonomijas nekādas nebūs,JO,tie lopiņi kas mums tagad ir nākuši klāt ir taču au kautko jābaro!!!!!
_________________ Vieglo un smago auto rezerves daļu vairumtidzienība un mazumtirdzniecība.
m.b:+371 26545924
|
Sat Jan 02, 2010 5:37 pm |
|
 |
Ģirtonkuls
Pievienojies: 10 Jul 2007
Komentāri: 332
Atrašanās vieta: Rīga
1999 Alfa-Romeo 166
|
piedāvāju alternatīvo degvielas un jaudas palielināšanas iespēju priekš alfists vulgaris (nu tiem, kam nav savas siltas garāžas, darba galdi, pacēlāji, bedres, pribambasi un karambasi
JAUDA - kā zināms, jauda ļauj mums (cerams) ātrāk nokļūt mūsu vēlamājā mērķī vai adresē (BMW tas ne vienmēr strādā  Adreses mēdz mainīties brauciena laikā pēc straujas apstāšanās). Bet tā loģiski,kam gan citam mums tā jauda būtu vajadzīga? ja nu vienīgi  Tātad, mēs palielanām jaudu izvēloties pārdomātu maršrutu un laiku kurā braucam (izviaramies no korķiem, centriem, liekiem luksaforiem,  ievērojam vienmērīgu ātrumu un neesam  un mēs ietuapīsimarī satiekot  (vulgaris) reālus latus un bonusu punktus, utt ...) galā nonākam ātrāk  it sevišķi ziemā jau tie daudzie kleperi mums neko nedod, jo lielākā daļa alfu tomēr ir bezpiedziņas auto. a sniegu pa gaisu lai mētā ceļu dienests. galvenais ir rezultāts - galā esam jaudīgi ātri. brauciens varbūt nebija spooooortiskākais, bet rezultāts ir
EKONOMIJA - vienmēr ir 2 iespējas : pārveidot pasauli vai sevi. Tā kā alfists vulgaris nav siltas garāžas un darba galda viņam atliek tikai otrais variants - alternatīvais. Alternatīva - pārveido savu kāju, brauc  un to sviru lieki nerausti. Līgani un mierīgi ar mazāku patēriņu nonāksi galā. saskaitīsi km un latus un redzēsi cik taupīgs esi - TU!!! satisfakcija!
jā pie tam šī alternatīvā metode darbojas universāli visu marku auto - pat (au)tomātiem
|
Sun Jan 03, 2010 2:18 pm |
|
 |
|
Pašlaik ir Mon Apr 28, 2025 6:55 pm | Visi laiki ir GMT + 3 Stundas
|
1 lapa no 6 lapām pavisam
|
Jūs šeit nevarat izveidot jaunus tematus Jūs šeit nevarat pievienot komentārus Jūs šeit nevarat rediģēt savus komentārus Jūs šeit nevarat dzēst savus komentārus Jūs šeit nevarat balsot aptaujās
|
|
|