Atbildēt pie šī temata 1 lapa no 2 lapām pavisam
Iet uz lapu 1, 2  Nākošais
Spītnieces savaldīšana
Autors Ziņojums

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs Spītnieces savaldīšana 
Normunds Avotiņš, TV5 Auto ziņas, speciāli Dienai

Tādas īsti jaudīgas simtpiecdesmitdevītās gan ir tikai divas. Viena aprīkota ar 3,2 litru motoru, kas attīsta 260 zirgspēkus. Tā tiek ražota tikai ar pastāvīgu visu riteņu piedziņu. Augstāk pagaidām nav kur uzlēkt, jo GTA modelis, kam sola pat 300 zirgspēkus, tikai top. Otra Turīnas sinjorita aprīkota ar 200 zirgspēku dīzeļmotoru. 2,4 litru piecu cilindru JTDM dzinējs atrodas Alfa dīzeļu sērijas virsotnē, jo abiem pārējiem ir par vienu cilindru un vismaz 50 zirgspēkiem mazāk. Arī šo Alfa Romeo 159 modifikāciju var iegādāties ar pilnpiedziņu – kāda neparasta aizraušanās ar 4x4 Itālijā! Taču virsroku tehnisko iespēju ziņā tomēr patur 3.2, jo no šī pavasara to aprīko ne tikai ar sešpakāpju manuālo, bet arī automātisko transmisiju. Sengaidītais Cambio Automatico (CA) arī iedvesmoja garākai pastaigai ar tik šiku Alfa 159, kas pa kabatai ne katram.



Itāļu kaprīzes

Iepriekšējais modelis Alfa Romeo 156 iegāja vēsturē ne tikai ar Gada auto titulu (pirms deviņiem gadiem) un nomaskētu pakaļējo durvju rokturi, bet arī fenomenāli nepraktisku universāļa virsbūvi. Neatceros nevienu vagonu, kam bagāžnieks būtu mazāks nekā sedanam, toties 156 SportWagon tā bija! Šis kuriozais upuris tika ziedots uz dailes altāra, jo SW virsbūve gandrīz vienbalsīgi tika atzīta par skaistāku nekā sedans. Pilnīgi iespējams, ka 159 SW nes skaistuma lāpu tālāk, tikai bagāžnieks, lai nu piedod Venera, šoreiz ir par ceturtdaļu lielāks nekā sedanam. Tas gan nenozīmē, ka tas būtu liels. Patiesībā viss Alfa Romeo 159 izrādās mazāks, nekā sākumā cerēts, kaut arī itāļi sirsnīgi cenšas piespiest mūsu aizmirst 156.modeļa intīmo šaurību. Elkoņu augstumā vietas ir vairāk, taču Alfas salonā joprojām nav atradusies vieta jēdzīgam glāžu turētājam. Toties ir gracioza trīsspieķu stūre, kurā pat nevar manīt drošības spilvena klātbūtni (tas tur, protams, ir), aizkustinošs un reizē uzmundrinoši sarkans instrumentu panelis ar trim papildrādītājiem viduskonsolē un ļoti solīdi noformēts radio. Tā vadība un darbība ar laiku liek atcerēties, ka itāļu nacionālie (vismaz zināmākie) ēdieni pica un makaroni ir diezgan juceklīgi. Toties – cik skaisti tas viss izskatās! Kā sevišķa ekstra Alfa 159 pasniegta atsevišķa klimata kontrole aizmugurē, kur vidū sēdošajam jau tāpat nav sevišķi daudz vietas kājām. Patiesībā vietas viņam nav vispār, un Alfa 159 — vismaz sporta versijās ar profilētiem sēdekļiem — ir četrvietīga. Šī automašīna ir kā Pompejas drupas, jo katru nākamo dienu un stundu izdodas "atrakt" arvien jaunas un jaunas funkcijas, par kuru eksistenci praktiski nekas neliecina. Pamēģiniet izlauzties līdz paneļa apgaismojuma regulēšanai, un esmu drošs — XXIV gadsimta Vidusjūras kartes jums būs kā lēts atjautības uzdevums. Lielāka un rūpīgāk nostrādāta, Alfa Romeo 159 joprojām ir īsta itāliete, neparedzama, impulsīva un drusku pavirša. Nav viņas bēda, ka neproti ar pirmo (otro, trešo...) reizi bez sodīšanās atdarīt bagāžnieka vāku. Arī pret kaprīzām meitenēm jāizturas ar pacietību, pat tad ja regulējot stūri fiksators iespiež pirkstus kā Lukrēcijas Bordžijas slavenais skapis.



Stūrgalvīgais automāts

Karstajām itālietēm var piedot visu, ja tās atdara ar tādu kvēli un draivu (latviski šim vārdam nav precīza analoga) kā Alfa. Uz General Motors piespēlēta V6 bloka Alfa Romeo uzlikusi savus virzuļus, galvu, sadales mehānismu un tiešo degvielas iesmidzināšanu. Katrs pieskāriens gāzes pedālim tiek uztverts kā izaicinājums, bet vēsos rītos arī kā personīgs apvainojums. Dobjā skaņa izlaužas, atsitas pret kokiem, sitas laminētajos Alfas stiklos un kaitina apkārtējos. Īsts itāļu motors, turklāt atšķirībā no kādreizējās Alfa 156 GTA mašīnas deguns vairs nav tik bezdievīgi smags. Taču katram dejotājam vajadzīgs labs partneris, un te nu ir satikušies pilnīgi pretēji raksturi. Jaunā automātiskā pārnesumkārba (sviras dizains ir pārāk primitīvs Alfas salonam) apveltīta ar spēcīgu mākslīgo intelektu. Citādi nevar būt, jo tās viedoklis par ātrumu slēgšanu bieži atšķiras no vadītāja domām. Tai ir arī manuālais režīms, taču mehānisms, šķiet, mantojis tādu Trufaldino spītību, ka atsakās pāriet uz 6. pārnesumu, ja ātrums nav vismaz 100 km/h. Modernās transmisijas to prot arī pie divreiz mazāka ātruma. Neizbēgams rezultāts ir 13 – 15 litru degvielas patēriņš pat uz šosejas. Un vēl taču ir pilnā piedziņa.



Quattro itāļu gaumē

Nav ne jausmas, kāpēc Alfa izvēlējusies smago un sarežģīto Torsena starpasu diferenciāli, ja visapkārt ir tik daudz ātrdarbīgu, elektronisku sajūgu. Rezultāts ir satriecošs, jo tiešais stūres mehānisms un 100% mehāniska vilkmes pārdale rada tādu sajūtu kā vecajos Audi. Stūre gan nav tik asa, kā Alfā ierasts, visticamāk, motora dēļ, taču V6 versijā tas pat ir pluss, jo ir mierīgāka braukšana. Alfa Romeo 159 priecē arī ar paaugstinātu rites komfortu un krietni labāku skaņas izolāciju nekā paaudzi iepriekš. Kaut gan 225/50 R17 riepas pēc mūsdienu standartiem nemaz nav ekstrēms zemprofils. Piejaucēt niķīgo Cambio Automatico izdodas tikai daļēji, un tikpat tas ņirdza savus zobratus pa savam pie katras izdevības. Varētu domāt, ka tas dzimis Neapolē. Lielajam Alfa 159 dīzelim ir 400 Nm griezes moments, divreiz mazāks degvielas patēriņš un manuālā kārba — vilinoši. Taču te gaidītā degsme izpalika. No tik jaudīga dīzeļa varēja gaidīt vairāk, kaut arī paātrinājums 8,4 s līdz 100 km/h izskatās pieklājīgi. V6 izšķiltās 7,2 sekundes šķita īstākas, sasniegtas ar reālu mehānisku piepūli. Turklāt Alfas manuālā pārnesumkārba joprojām neslēdzas tik ideāli kā vācu automašīnām, un 2,4 litru dīzeli, lai tas ietu, kā solīts, vajag nemitīgi "griezt". Toties no ārpuses —skaistums neaprakstāms, turklāt par zemāku cenu nekā vācieši, uz kuriem Alfa Romeo neatlaidīgi tēmē. 3,2 litru bestijai līdzīgs Audi A4 bāzes versijā maksā 4000 eiro vairāk. Alfa par tādu cenu jau tiek pie ksenona, ādas salona ar ģerboņiem un elektriski regulējamiem sēdekļiem zem tiem. Bet, kamēr naudas ģerboņiem nav, labākā izvēle joprojām ir Alfa Romeo 159 ar 2,2 litru benzīna motoru (185 ZS) un, ja gribas parādīt, kurš te ir galvenais, Selespeed ātrumkārbu.

***

Cenas, eiro

Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTS 26 410

Alfa Romeo 159 SW 3.2 4x4 CA* 38 270

Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTD* 31 490

Audi A4 Avant quattro 3.2 FSI Tiptronic 42 400

*demoauto 2.4 JTD var iegādāties ar automātisko PK vai pilnpiedziņu, bet ne abu kombinācijā

***

Vērtē Avotiņš

Alfa Romeo 159 3.2 4x4 CA High

* * * * * Dizains

* * * Tehnika

* * * Komforts


Publicēšanas datums: Trešdiena, 2007. gada 30. maijs.
Rubrika: (14. lpp.)




Pēdējoreiz rediģējis elbee Thu May 31, 2007 11:27 am; pavisam rediģēts 1 reizi
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Laikam zem šī es mierīgi beidzot varu likt arī savu parakstu apakšā. Lai gan, pārdomājot Šlokenbeku vēl un vēlreiz, secinu, ka mans auto ir... 159 3.2 ar manuālo (!) kārbu yo


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Īpaši daudz ar automātiem neesmu braucis, bet man šī konkrētā auto automāts ļoti patika. Pārslēgšanās D režīmā ir plūdenas un bez raustīšanās, taču imho pietiekoši ātras. Ar Cuore Sportivo tur arī viss ir kā vajag Smile.


_________________
156GTA, 75TS

Put yourself in a corner and find a way out!
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Jā, bet jāpiekrīt par 6. robu. Turklāt es vēl no sevis varu piezīmēt, ka pāris reižu tas tomāts trāpīja "garām" - tad, kad man vajadzēja, lai šis slēdz uz leju, kārba vienā mierā pārgāja uz augstāku pārnesumu. Varbūt vienkārši sagadīšanās.


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
man gan patika automaats. taa slinkaa paarieshana uz 6. robu domaaju, ir radiita speciali- ne taapeec lai neekonomeetu degvielu, bet taapeec lai auto nezaudeetu savu temperamentu.

runaajot par automaatiskajaam kaarbaam. iisti nezinu, bet man ir radies eispaids, ka taas razho labi ja kaadi 3 razhotaaji, no kuriem viens ir konkreetais japaanis. un vai tik nav taa, ka shii ir taa pati 6 rubu kaarba, kas tiek uzstadiita gan IS Lexusam, gan Accordam, gan gan gan.. tad ko shajaa gadiijumaa dara Alfa Romeo inzhenieri, saprogrammee taas vadiibu?

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Oga rakstīja:
Jā, bet jāpiekrīt par 6. robu. Turklāt es vēl no sevis varu piezīmēt, ka pāris reižu tas tomāts trāpīja "garām" - tad, kad man vajadzēja, lai šis slēdz uz leju, kārba vienā mierā pārgāja uz augstāku pārnesumu. Varbūt vienkārši sagadīšanās.

tas ir "temperaments" shura


_________________
156GTA, 75TS

Put yourself in a corner and find a way out!
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
elbee rakstīja:
man gan patika automaats. taa slinkaa paarieshana uz 6. robu domaaju, ir radiita speciali- ne taapeec lai neekonomeetu degvielu, bet taapeec lai auto nezaudeetu savu temperamentu.

runaajot par automaatiskajaam kaarbaam. iisti nezinu, bet man ir radies eispaids, ka taas razho labi ja kaadi 3 razhotaaji, no kuriem viens ir konkreetais japaanis. un vai tik nav taa, ka shii ir taa pati 6 rubu kaarba, kas tiek uzstadiita gan IS Lexusam, gan Accordam, gan gan gan.. tad ko shajaa gadiijumaa dara Alfa Romeo inzhenieri, saprogrammee taas vadiibu?


HVZ. Hondas kaarba taa diezvai ir. Accord 2.4 + automaats ir debiilaakaa kombnaacija, ar ko naacies braukt peedeejaa laikaa Twisted Evil Tas automaats bija pilniigs urodiuss. 98. gada meganei tas darbojaas ~ liidziigi. 89. gada omegai - pat labaak shura xls99 neljaus samelot Wink
Vai 159 ir Aisin kaarba? Nav ZF vaitad?


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Aaa un par 156. bagazhnieku.
1) kaut kur (hvz tagad kur) lasiju, ka SW bagazhnieks ir mazaaks nevis dizaina deelj, bet gan virsbuuves stingriibas deelj. Jaapiekriit, ka SW nejuut "universaaliigumu" gaitaa nu itin nemaz
2) tas bagazhnieks ir mazaaks kaa sedanam, ja mees reekinam telpu tikai liidz pakaljloga palodzei. Pareekinam, cik iet iekshaa, iekraujot liidz jumtam (sedanam neiespeejami)? Vai, cik iet iekshaa, ja veel nolaizh seedekljus?
3) vakar paarbaudiits - electrolux veshmashiina ar visu iepakojumu iet iekshaa njegljadja Smile

156SW, es teiktu, driizaak ir hatchback Smile Lai gan patiesiibaa vienalga. Nekaads fermervaagjis, kur vajag iestumt eiropaleti bagazhniekaa, tas nav. Ja buutu, tad es ar taadu nebrauktu Razz Punkts.


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Oga rakstīja:
elbee rakstīja:
man gan patika automaats. taa slinkaa paarieshana uz 6. robu domaaju, ir radiita speciali- ne taapeec lai neekonomeetu degvielu, bet taapeec lai auto nezaudeetu savu temperamentu.

runaajot par automaatiskajaam kaarbaam. iisti nezinu, bet man ir radies eispaids, ka taas razho labi ja kaadi 3 razhotaaji, no kuriem viens ir konkreetais japaanis. un vai tik nav taa, ka shii ir taa pati 6 rubu kaarba, kas tiek uzstadiita gan IS Lexusam, gan Accordam, gan gan gan.. tad ko shajaa gadiijumaa dara Alfa Romeo inzhenieri, saprogrammee taas vadiibu?


HVZ. Hondas kaarba taa diezvai ir. Accord 2.4 + automaats ir debiilaakaa kombnaacija, ar ko naacies braukt peedeejaa laikaa Twisted Evil Tas automaats bija pilniigs urodiuss. 98. gada meganei tas darbojaas ~ liidziigi. 89. gada omegai - pat labaak shura xls99 neljaus samelot Wink
Vai 159 ir Aisin kaarba? Nav ZF vaitad?



Aisin it kaa.. hvz. re ku smuka bilde- Alfa 159 komplekteejosho detalju piegaadaatji

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
pilnigi piekritu Ogam par Accord... tas ir noziegums likt tur to tomatu, pienjemu ka manualis ir ok.

savukar kas attiecas uz rakstu... 159 dizeljmotoram savukart vajag tikai un vienigi tomatu, manualis ir tieshi tads ka tika aprakstits... ne taa labakaa kombinacija.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
toreiz pavizinoties Shlokenbekaa sapratu, ka automaats man joprojaam nepatiik.
Un Selespeed man ari nepatika. Laikam jau veeleeshanaas kontroleet visus braukshanas procesus joprojaam manii njem virsroku paar komfortu un slinkumu.
Turklaat, paarkaapjot no Breras uzreiz ieksh  3.2 159SW, kontrasts bija milziigs. SW shkjita taads kluss un ljumiigs. Pakalja "peldeeja" stipri vairaak par sedaniem.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
kas attiecas uz to "jauno" salespeed, es laikam nemaku ar to braukt, vismaz braucot ar Palaidieka spaini, kaut kaa tas likaas pat ljoti pienjemams, tas kas bija uz tas 159 2.2 nekadigi nepatika, sledzas kaut kaa pavisam divaini, sportiska brauksana pilnigi noteikti tur nesanak...
Attiecibaa uz konreto 159 3.2 un Brera, varu teikt atkal pretejo.... man personigi ta Brera likas gauzam bediga un sagurusi, nebija ne draiva ne konforta... nekaa nebija, savukart 159 ar tomatu bija ljoti patikama... atljausos piebilst ka tas motora skanja bija pat labaka nekaa Brerai.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Brera vs 159 saliidzinnaat vispaar ir apmeeram kaa saliidzinanat GTV un 166 c
Pa lielam varu teikt, ka Brera ~47x labaak turaas pie celja ganndriiz jebkuraa aatrumaa uz gandriiz jebkura seguma. Brera ir preciizaaka. Skanja ir dobjaaka un ~5x skaljaaka. Seedeshana "sportiskaaka" uttuc.
Konkreetaa kjirshu Brera diemzheel ir normaali iz fuck  unn nekaadu prieku vairs nesniedz (cik saprotu. pats neesmu peedeejaa laikaa meeginaajis).


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Oga: Tu jau braukāji ar labi piebrauktu Breru, kurai "viss ir labi" <tm>.

Bet tā demoBrera... nav brīnums, ka Baltijas valstu žurnālisti viņu diezgan pamatīgi nolika.


_________________
156GTA, 75TS

Put yourself in a corner and find a way out!
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
j.k. rakstīja:
Oga: Tu jau braukāji ar labi piebrauktu Breru, kurai "viss ir labi" <tm>.

Bet tā demoBrera... nav brīnums, ka Baltijas valstu žurnālisti viņu diezgan pamatīgi nolika.


Hm. Es kaareiz esmu braucis ar... 4 gab. Q4 Breraam Smile Un tikai viena no taam bija "piebraukta". T.i. noskreejusi >8k km. Un taa ir taa kjirshsarkanaa, kuru visi "noliek" shura Jaasaka, ka tas, ko esmu dzirdeejis par konkreeto auto, vedina mani domaat, ka tieshi tie "noliceeji" zhurnaljugas ir pie vainas kjirshsarkanaas staavoklim violent


_________________
Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Apmeklēt lietotāja mājas lapu
Parādīt komentārus no iepriekšējā:
Atbildēt pie šī temata 1 lapa no 2 lapām pavisam
Iet uz lapu 1, 2  Nākošais
Jūs šeit nevarat izveidot jaunus tematus
Jūs šeit nevarat pievienot komentārus
Jūs šeit nevarat rediģēt savus komentārus
Jūs šeit nevarat dzēst savus komentārus
Jūs šeit nevarat balsot aptaujās
  



Sazināties ar foruma administrāciju | Contact forum administration
Powered by phpBB © phpBB Group | SmartFeedSmartFeed
Design by phpBBStyles.com | Styles Database