Ar pufķiem tā lieta nav tik vienkārša, jāredz pilna bilde un tad katram pašam jāpieņem lēmums. DPF ir ceito daļiņu filtrs, tajā sakrājas visi dīzeļa atkritumi, kas radušies motoram darbojoties. Filtrs pats iztīrās atkārtoti šīs daļiņas sadedzinot augstā temperatūrā, vai nu temperatūra rodas dabīgi, kad ar augstiem apgrieiziieniem dīzelis iet pa šoseju. Vai nu piesdiedu kārtā, tā sauktā reģenerācija, kad auto lej papildus degvielu lai mākslīgi paaugstinātu izplūdes sistēmas temperatūru.
Pirmo gadu 1.9 un 2.4 dīzeļiem DPF filtrs atrodas izpūtējā zem auto apmēram pa vidu. Tur ir zema temperatūra, filtram dabīgā ceļā iztīrīties ir grūti. Šiem auto izteikti jūt regeneracijas proceu, izmainās dzinēj skaņa, pieaug pateriņs, pretīga smaka, vibrācijas. Sākot ar 2.0 dīzeļiem filtrs jau ir viens vesels elements ar izplūdes kolektoru un turbo. Šo auto DPF filtri iztīras dabīgā ceļā, regeneracijas process nav jūtams. Šie kalpo ilgi, īpašu problēmu nav.
Tālāk par 159 ar 2.4 motoru. Jau no rūpnīcas šiem motoriem ir ļoti treknas degvielas kartes, tas labi iet, bet patērē salīdzinoši ļoti ļoti daudz dīzeļa. Pirmā problēmadaudz dīzeļa, daudz atgāzes, melno dūmu. Daļa no tā tiek caur EGR vārstu ioevadīta atpakaļ ieplūdē, tā ļoti ātri aizaug, ir redzēts pie kopēja diametra 3~4cm, puse jau ir ciet ar kvēpiem. Papildus ieķīlē klapītes (swirl flaps), un gaisa paliek pavisam maz. Bet degvielu joprojām dod kā no rūopnīcas, tikai nav gaisa, auto izmēsi strauji pieaug, kūp arvien vairāk, DPF filtrs aizaug. regeneracijas notiek biežāk, dzinējs tiekm regulāri pārkarsēts, saplaisā galva, saliecas iplūdes kolektors un sadilsts turbina, kurai gruti stradāt ar tādu pretspiedienu izplūdes sistēmā. Tās arī ir beigas. Tas pats ar 1.9 dīzeļiem un vispār visiem pirmas paaudzes dizeliem ar filtriem kaut kur tālu izplūdes sistēmā, ne tikai Alfas problēma.
Secinājumi. Pirmo gadu DPF sistēma ir neveiksmīga, reala dzive tā īsti nedarbojas. Izņemot gadījuymus, kad mašīnas regulāri, katru dienu tiek brauktas pa šoseju, tiek brauktas dinamiski, vismaz 100~200km. Mums ir zināmi 1.9 unarī 2.4 dīzeļi, kas nobraukuši 200+ kkm ar dzimto DPF filtru bez problēmām. Vairāki tādi auto brauc Rīga-Jurmala katru dienu vai Sigulda-Riga. Šiem auto nav problēmu. Mašīnas, kas ikdienā tiek lietotas pilsētā, mazus gabalus, ar aukstu dzinēju, vai kurām nekad netiek nospiests gāzes pedālis vairāk par pusi, saskarsies ar aizaugušu DPF un visām iepriekš minētajām problēmām ļoti ātri. Risinājumi ir divi, aminīt DPF pret jaunu un oriģinālu, diemžēl visi aftermarket risinājumi nemainot auto lietošanas paradumus darbosiem dažus mēnešu un būsim tur pat, kur bijām. Oriģināie DPF maksāja tūkstošus eiro, ja vispār vēl ir pieejami, nekad nmeviens nav pircis. Vai otrs un plāsi pielietotais variants ir izgriest. Trešai variants, ja rūp ekoloģija, būtu bijis nepirkt dīzeli, bet parēķinot kopējas izmaksas dīzelim jopropjam īsti nav alternatīvas, ar dīzeli braukt ir vislētāk. Tad nu jāpērk jaunākas paaudzes dīzelis.
ja tomēr griežam esošo 2.4 vai 1.9, jāpārraksta auto vadīabs bloks, lai auto zina, ka tam vairs nav DPF filtra,nemet kļūdas, nemēģina veikt reģenerācijas. Pārrakstot vadības bloku pie viena var veikt tā saucamo čipošanu. Čipošana dīzelim pamatā ir degvielas daudzuma un turbo spiediena palielināšana. Vairāk gaisa, vairāk degvielas, vairāk jaudas, labāk iet. Labāk iet, mazāk spiežam gāzi, mazāks degvielas patēriņš. Bet čipošana var būt dažāda, var arī samazizāt, veikt eco tuningu, bet to parasti neviens neizvēlas, jo "jaudas nekad nav par daudz". Bet te atkal atgriežamies pei braukšanas paradumiem, īpaši 2.4, kuram jau no rūpnīcas degvielas netrūkst. Tas veido milzumu atgāzu, braucot mierīgi, pislētā, ar aukstu motoru, tagad DPF vairs, visi atkritumi nosēžas izputēja trubā, uz sieniņām, truba pamazām aizaug. Pirmo reizi nospiežot pedāli grīdā tas viss lido āra, dūmi ir baisi. Pēc 25 reices dūmi jau ir mazāk.ja aizbrauc ar 2 robu un 4500 apgrieizienim lidz Siguldai un atpakal dūmu nav nemaz. Te arī jāatceras apr ieplūdes kolektoru. Ja DPF vairs nav un EGR ir ciet, ieplkūdes kolektorā izplūdes atkritumi vairs nenonāk. Tomēr, ja tajā ir klapites, kas sākušas ieķīlēt vai vecie kvēpi, auto gaisa būs par maz, tas slikti pieleks un kūpēs.
Par apskati, noteikumus kopš pirmsākumiem ir punkts "aizliegts modificēt auto izplūdes sistēmu", šāds punkts ir bijis vienmer, nedrikst neko greist, metinat, modificēt, ne katalizatorus, ne DPF, ne parastos bundulus. Cits punkts ir izpludes gažu tests, kur auto jasasniedz noraditais izplūdes cieto dalinu koeficients. Lidz 2008 gada 3.0, sakot ar 2008. gadu 1.5. Ja auto izplūdes gāzes ieklaujas šajā koeficientā un izpūtēja sistemai nav redzamu modifikāciju, nav pamata neiziet apskati. Sie noteikumi apmeram sādi ir visā Eiropā. Sobriod laikam tikai Vacijā pamazām ievieš kaut kādu papildus testu, ar ko noteikt, vai auto ir DPF un tas teišām atbilst tam razotaja uzraditajam Euro normam.
Ja kas ne ta, labojiet, ka jau zinams, es neko no auto uzbuves nesaprotu
_________________
Itāļu auto speciālisti, auto tirdzniecība - 67 383 626 www.autofficina.lv