Labi. Ar īso stāstu būs par maz. Garo slinkums rakstīt. Iztiksim ar pusgaro. Fiška tāda, ka viens latviešu čalis, kurš dzīvo Grieķijā, sameties kopā ar vienu grieķu inženieri, kurš gadus desmit darbojas alternatīvās enerģijas jomā un divatā atvēruši firmu, kura reģistrēta Rumānijā un darbojās Grieķijā un ASV. Viņu produkts - ūdeņraža ģenerators. Šito verķi Vācijā Boš iepērk vairumā, uzspiež savu štempeli un uzstāda kā savējo. Savukārt Rumānijā to izplata Dacia dīleru tīkls. Patiesībā Rumānijā to var uzlikt arī jaunām Dacia nezaudējot garantiju.
Visa tā figņa sastāv no kaut kāda aparāta, kurš vairāk atgādina padomju laiku transformātoru, ūdens bačoku 1,5 litriem, trubiņām un vadiņiem. Kaut kādas krutās nanotehnoloģijas, kas noslēptas transformātorā (ģenerātorā) no ūdeņa, kas nedaudz sajaukts ar elektrolītu ražo tīru ūdeņradi. savukārt ūdeņradis tiek pa smukām caurspīdīgām trubiņām novadīts uz gaisa filtru, caur kuru nonāk degkamerā.
Līdz šim daudzi mēģinājuši darbināt mašiņu ar ūdeņradi, bet ķibele tā, ka iepriekšējie (arī daudzi tagadējie, ko var nopirkt e-bajā) ģeneratori rij nezvērā elektrību, kas vai nu nokauj ģeņģeri vai jāliek otrais (kas ir stulbi). Šitas paņem tikai 3,5 ampērus, kas ir līdzvērtīgi gabarītlampiņai...
Paši izgudrotāji un ražotāji garantē benzīnam līdz 25%, dīzelim ar tāpat un gāzei līdz 40% degvielas ekonomiju, papildus piesviežot līdz 10% zirgu. Grieķijā šito liekot daudzi dragreisa veči. Te ekonomija pofig, bet pareizi pieregulējot kompi var tikt pie 30% zirgiem vairāk, ko neviens čiptūnings piedāvāt pa īstam nevar.
Uz pāris dienām Rīgā iebrauca gan tas latviešu, gan grieķu čalis uz kaut kādu semināru. Tad nu es tiku pie šitā aparāta, ko pats izgudrotājs, ražotājs un līdzīpašnieks man ar savām rociņām arī uzlika. Cik zinu, tad pa šīm dienām vēl vienu tādu verķi uzliks Zebras Timrota braucamajam. Tāds storijs!
Un tagad lūdzu par to mirgojošo lampiņu parunāsim...