Un viena no šīm lietām, kas kaut 1x ir jāpaveic pašam - bremžu uzliku jeb kluču jeb kolodku nomaiņa. Šoreiz - ar disku maiņas bonus pack

Brīdinu - pirms tam par kluču maiņu biju dzirdējis tikai nostāstus, tādēļ guru droši drīkst palabot, ja kas nav tā, kā vajag.

Pirms ķeramies pie domkrata, ar diviem koka klučiem nofiksējam pa diognāli pretējo riteni. Vai abus. Un novelkam roķeni (ja mainām priekšējos klučus). Citādi sanāks šitā.
Otrkārt: Normāls domkrats

Pisināties ar stock domkratiem vai augstāk linkā redzamajiem maksimas variantiem ir zaudētāju padarīšana. Hidraulika rullē.
Noņemam roteni (skrūves paskrūvējam vaļā mazliet, pirms auto ir pacelts gaisā - ticiet man - būs vieglāk)
Un atskrūvējam vaļā supporta skrūves

Man iekšējais uzgrieznis gadījās kaut kāds triperains 15 vai 16 izmērs, nācās 17 atslēgu modificēt ar maģa izvelkamo plāksnīti

S ļohkim dvižeņijam ruki...

...kopā ar klučiem izstumjam laukā to supporta daļu (hvz kā viņu sauc) kas piespiež klučus pie bremžu diska.
Tauta gan mēļo, ka vieglāk bremžu cilindru ir atspiest pirms viss ir izjaukts bet es darīju savādāk.

Es to darīju ar divaisu - milzīgu skrūvspīli.

Sarkanais ir divaiss, lai vieglāk cilindru būtu atspiest, pa vidu ieliku veco kolodku
Tā kā plānā ir arī mainīt priekšējos bremžu diskus (iemesls - spēcīga stūres vibrācija bremzējot - nekad nevirpojiet bremžu diskus pie nejēgām
:cfks: ) ...

...tad palūrēsim, kas bremžu diskam ir otrā pusē. Sarkanās skrūves ir jāatskrūvē, lai noņemtu atlikušo suporta daļu. Vēl tur ir rieviņas abs sensoram - ja aizkakātas iztīram - un vienādu leņķātrumu šarnīra (jeb granāta, miroņgalva) putekļu gumija (piļņiks) - kurai jābūt veselai. Citādi sais smiltis iekšā un viss būs slikti.

Noskrūvējam suportu. Vadīklas der izjaukt un iztīrīt, ja tās brīvi nekustas, un kādu smērīti - piemēram solidolu tur ieziest. Vadīklu piļņikiem jābūt veseliem. Arī bremžu klučiem savās vietās brīvi jāstaigā vajadzīgajā virzienā. Ja tas tā nenotiek - iztīram.
Lai noņemtu disku...

...atskrūvējam abas tapiņas.
Un ja disks rūsas un sūdu dēļ neņemas nost...

...tad to noņem ar āmuriņa, WD40 un kaut kādas mātes palīdzību. Sitam uzmanīgi, lai nesaliektu aiz diska esošo aizsargbleķi. Dauzot, disku lēnām griežam ap savu asti. Var sanākt mazliet :bananafuck: ja rūsa ir ieēdusies.

Tā nu tas izskatās - sārtais ir ABS sensors - nelaužam, apejamies uzmanīgi, bremžu šļauku pārbaudām, vai nav saplaisājusi.
Tālākais viss notiek atgriezeniskā kārtībā. Uzliekam un pieskrūvējam jauno disku, suportu, ieliekam tajā klučus

Pieskrūvējam to otru suporta daļu (ja cilindrs atspiests līdz galam, tad viss viegli) un - wualā - viss čikiniekā. (kreisās puses riteņa bilde


Jautāsiet - kādēļ lai atspiestu cilindru spiedu ar skrūvspīli?
Tādēļ, ka pirms tam mainīju pakaļējās kolodkas

Un pakaļējo cilindru atspiest vaļā ir pilnīgi nereāli, ar katru cilindru čakarējos 1/2 stundu

zaļais ir pleķis no wd40 - arī ar suportiem tur nebija viegli

Pakaļējā cilindra atspiešanas mokas ar skrūvspīli un metru garu trubu. Atbalstam uzlikti pāris dēļi. Kā noskaidrojās vēlāk, pakaļējo suportu cilindri, spiežot tos iekšā ir jāgriež
N.B! Nekad iepriekš klučus nebiju mainījis. Tā kā lieki nespamojat, bet labojat, ja kaut kas izdarīts vai nosaukts ne tā kā vajag

Ceru, ka kādam noderēs - peace
