Autors |
Ziņojums |
NIKSONS
Pievienojies: 10 May 2007
Komentāri: 4423
2012 Alfa-Romeo voyager
|
 Alfa Romeo "ziedu laiki"
Braukalējot ar Gelandevāgenu radās aptaujas jautājums.
vai mēs jau neesam piedzīvojuši uz iekšdedzes dzinēja balstītās autobūves „ziedu laikus” ?
Paskaidrošu. Kopš pēdējā lielā kara nekas radikāls nav mainījies un uzlabojies. Visi lielie atklājumi ir vismaz 50 gadus veci:
dīzelis
vankelis
kompresors/turbīna
comon rail
tiešā iesmidzināšana
bokseris
Vienīgie uzlabojumi - pateicoties aizvien lētākai elektronikai ir pilnveidojusies dzinēja vadība un ritošās daļas menedžments. Bet tā ir evolūcija, ne revolūcija.
Pat norobežojoties no bezceļa klasikas un šīsdienas „lamināta” mēsliem, paskatoties uz mūs mīļo „klasiķi” – alfu. Kas mūsdienu 159 ir savādāks kā Arbas kupejā ? OK, detaļas ir nostrādātas labāk, ērtāk, palīgsistēmas ir tiešām augstā līmenī, bet strukturālā līmenī viss ir tieši tāds pats. Mēs pat tehnisko apskati ejam pēc vienādiem spēles noteikumiem.
Viss drīzāk ripo uz otru pusi – tiek meklēti risinājumi kā to pašu auto dabūt gatavu lētāku, vienkāršāku.
Sportā tiek runāts par izmaksu samazināšanu... Neviens jauns rekords ar iekšdedzes dzinēju nav uzstādīts. Es nerunāju par perverso Veiron – tam vispār nevajadzēja nākt dienas gaismā.
Pēdējoreiz rediģējis NIKSONS Mon Oct 27, 2008 10:41 am; pavisam rediģēts 1 reizi
|
Sun Oct 26, 2008 11:14 pm |
|
 |
elbee
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21646
|
NIKSONS rakstīja:vai mēs jau neesam piedzīvojuši uz iekšdedzes dzinēja balstītās autobūves „ziedu laikus” ?
esam. Alfa Giulia (105. seerija= visas Bertones kupejas, "zhigulji", Montreal, Spider...) un Alfetta (GT, GTV, Giulietta, 75, 90, SZ/RZ...) tehniski ir daudz advanceetaakas mashiinas par to pashu 159, nemaz nerunaajot par, piemeeram, MiTo.
ar ko izceljas 159 un MiTo. ar droshiibu un komfortu, tai skaitaa visaadu elektronisku hernju. tas arii iemesls, kaapeec ikdienaa braucu ar jaunu mashiinu. 8 airbagi, vilkmes, stabilitaates, bremzhu asistenti, skanjas izolaacija, seedeklju reguleeshana 4 dimensijaas, bluetooth handsfree utt.
|
Sun Oct 26, 2008 11:32 pm |
|
 |
Oga
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 12375
2004 Alfa-Romeo 156GTA
|
Ja kāds nav pamanījis  tad nu jau gandrīz 20 gadus autobūve vairs netiecas pēc vienkāršiem, viegliem, ekstrēmi ātriem, sasodīti bīstamiem, skaļiem un smirdīgiem spēkratiem. Uzsvars ir uz ekomomiju, komfortu, drošību. Viss. 21. gadsimts ir aiz loga, čaļi! Deal with it
_________________ Alfa Romeo Spider S3
Alfa Romeo 156 GTA
Maserati Quattroporte V Automatica
|
Mon Oct 27, 2008 12:22 am |
|
 |
Quattordici
Member of

Pievienojies: 10 Apr 2007
Komentāri: 4652
|
|
Mon Oct 27, 2008 12:29 am |
|
 |
elbee
Member of

Pievienojies: 29 Jun 2006
Komentāri: 21646
|
TheCAT rakstīja:http://www.teslamotors.com/
viss forshi, bet
Citāts:Range About 220 miles
un
Citāts:Full Charge About 3.5 hours using the Tesla Motors High Power Connector.
|
Mon Oct 27, 2008 12:36 am |
|
 |
Quattordici
Member of

Pievienojies: 10 Apr 2007
Komentāri: 4652
|
Jaa, piekriitu, bet tas jau ir tikai saakums. Redzeesim ar ko brauks muusu beerni
|
Mon Oct 27, 2008 12:42 am |
|
 |
AMV
Member of

Pievienojies: 23 Nov 2006
Komentāri: 4735
2001 Alfa-Romeo GTV
|
Nu ja taa vispaariigi runaa tad protams ka visi tie labie laiki ir pagaajushi. Viss o vareeja izgudrot ir izgudrots iekshdedzes dzineejam. Pashu dzineeju ieskaitot. Visadus kniburinjus neskaitiisim. Elektroauto arii nekas jauns nav, vienk savieno el., motor ar auto. Fuel cells utt, arii par iipashu revoluuciju nenosauksi. Garlaiciigi laiki priekshaa. Vieniiga ceriiba uz to ka zinaatne tagad atiistaas tik strauji, ka iespeejams veel mums sanaaks redzeet auo ko dzen uz priekshu ''protonu mezoliskais vielas paaatrinaataajs ar K.Dunkhree neeforaalo aplieces generatoru''  Taa gan vareetu buut revoluucija
Kaukas jau dzriizumaa nomainiis to iekshdedzes dzineeju. Man lielaakaa interese ir par materiaaliem, no ka tos autinjus naakotnee buuvees. Shobriid materiaalu teh nologijas atiistaas leecieniem, gluzhi kaa datori peedeejaas desmitgadees. Gaidaam 500kg smagus luksusauto driizumaa
_________________ Zvaigznēm ir nozīme
|
Mon Oct 27, 2008 12:44 am |
|
 |
batons
Pievienojies: 20 Oct 2008
Komentāri: 5
|
virsbuves tehnologjias var teikt ka pedejos gados ir megaprogreseejushas. magjiskie vardini tagad ir limetais/kniedetais aluminijs un karbons.
|
Mon Oct 27, 2008 1:41 am |
|
 |
smic
Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 5497
Atrašanās vieta: Ķ.
2010 Alfa-Romeo Brera
|
auto union imo bija no alumīnija.
un vina pēctecis trabants - gndrīz no karbona
|
Mon Oct 27, 2008 2:43 am |
|
 |
Sogjis
Member of

Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 2111
Atrašanās vieta: Riga, Latvija
2000 Alfa-Romeo Spider
|
nu par virsbuvem runajot, nanotehnoligijas ir nakotne.
|
Mon Oct 27, 2008 10:30 am |
|
 |
NIKSONS
Pievienojies: 10 May 2007
Komentāri: 4423
2012 Alfa-Romeo voyager
|
HVZ kur ir nākotne.
Manuprāt, no vecā Stīvensona lokomotīves palienētais kloķa-klaņa mehānisms sevi ir izsmēlis.
Cik es saprotu mehāniku, tur ir vibrācijas, berze, inerce, karoče - sūdz
IMO pareizais ceļš ir kautkas ripojošs, bez cikla, bez takts. Kā elektromotors.
Elektrību nevar piegādāt pietiekošā daudzumā (sk. elbē txt)
Vankelī ir takts...
kkā sakompresēta un samenedžēta reaktīvā turbīna ? Kā tur ar materiālu izvēli, drošību...
HVZ, lai tur gudrie veči domā, bet imo vecais labais četrtatkeris jau ir pārziedējis....
|
Mon Oct 27, 2008 10:40 am |
|
 |
palaidniex
Member of

Pievienojies: 12 Jul 2006
Komentāri: 15407
Atrašanās vieta: Rīga
1996 Alfa-Romeo Spider
|
NIKSONS rakstīja:HVZ kur ir nākotne.
Manuprāt, no vecā Stīvensona lokomotīves palienētais kloķa-klaņa mehānisms sevi ir izsmēlis.
Cik es saprotu mehāniku, tur ir vibrācijas, berze, inerce, karoče - sūdz
IMO pareizais ceļš ir kautkas ripojošs, bez cikla, bez takts. Kā elektromotors.
Elektrību nevar piegādāt pietiekošā daudzumā (sk. elbē txt)
Vankelī ir takts...
kkā sakompresēta un samenedžēta reaktīvā turbīna ? Kā tur ar materiālu izvēli, drošību...
HVZ, lai tur gudrie veči domā, bet imo vecais labais četrtatkeris jau ir pārziedējis....
Nemīz - gan jau elektrību pamanīsies sastūķēt pietiekami mazā un vieglā ātri uzpildāmā/atjaunojamā/ģenerējošā verķī.
Domāju ar gadiem 20 vajadzētu pietikt...
Mikroskopisku kodolsintēzes reaktoru gan tik fiksi neradīs vēl...
Vai arī izdomās kādu enerģijas pārraides principu - mikroviļņu lidmodeļus jau ir palaiduši, bet tas nav labākais risinājums, jo pa vidu ir padaudz uzceptu putnu...
_________________ in Busso we trust...
|
Mon Oct 27, 2008 10:53 am |
|
 |
|