156. Alfa ir mulsinošs auto. Pirmajā mirklī šķiet, ka tā ir divdurvju kupeja - nereti pasažieri aizmugurējā sēdeklī mēģina ierausties pa priekšējām durvīm. Tomēr patiesībā auto ir 4 durvju sedans ar ļoti kvalitatīvu iekšējo apdari. Iedarbiniet kādu no dīzeļa versijām – un tas rūks kā īsts benzīnnieks!
Automašīnas izskatu veidojis Giorgetto Giugaro un pirmo reizi 156 tika parādīta 1997. gada Frankfurtes auto šovā. Alfa Romeo 156 momentā kļuva par izskatīgāko nopērkamo sedanu un saņēma Eiropas 1998. gada labākā auto balvu. Drosmīgais dizains bija kā svaiga gaisa malks pelēkajā vienādo auto ikdienā. Pat desmit gadus vēlāk mašīna joprojām izskatās moderna un tā kā 156ās Alfas cenas sākas no 3 000 eiro, tas ir visai kārdinošs pirkums.
Katras Alfa Romeo sirds un patiesā vērtība ir dzinējs. Neraugoties uz to, vai izvēlēsieties mazāko 1.6, niknāko 250 zirgspēku 3.2 V6, kā arī jebkuru citu starp šiem abiem – dzinējā nenāksies vilties. Visi motori momentā uzņem apgriezienums, fantastiski skan un neko citu tik pat dzīvu un atsaucīgu šajā cenu grupā noteikti neatradīsiet.
70% no Eiropā pārdotajām 156 Alfām ir dīzeļi. Lielākais ir 2.4 litru piecu cilindru dīzeļmotors, kas attīsta 140 zirgspēkus un vairāk nekā 300Nm griezes jau pie 1800 apgriezieniem. Šis auto 100km/h sasniedz 9.4 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 215 kilometri stundā.
Un 156 Alfa ir mašīna, kas visnotaļ provocē sevi izbaudīt. Absolūti precīzā vadība – tikai 2.2 stūres apgriezieni no gala līdz galam ļauj traukties ar adatas precizitāti. Līdzīgi arī balstiekārta, kas ir stingra un neliek zaudēt pārliecību arī lielā ātrumā. Uz šosejas auto uzvedas mierīgi un kā kontroles un ērtību apvienojums atstāj kaunā pat 3. sērijas BMW.
To, ka itāliešiem ir garas rokas un īsas kājas būs pamanījis katrs, kam piederējusi šajā valstī ražota automašīna. Šāda vadītāja poza ir novērojama arī 156tajā, tomēr pateicoties visos virzienos regulējamai stūrei, sēdeklī ērti ir iespējams iekārtoties arī citu ķermeņa konfigurāciju ļautiņiem
Tomēr nevar iztikt arī bez darvas karotes. Sirsnīgi braucot, Alfa ātri vien noēdīs priekšējās riepas, turklāt mašīnai var izregulēties priekšējo ratu savērsums – tādēļ pieraugiet, vai riepu nodilums ir vienmērīgs. Tāpat ir vērts rūpīgi izpētīt salonu – lai gan tas ir ļoti kvalitatīvs, pārbaudiet, vai viss darbojas, paceļas, nolaižas, skan, pūš, silda, dzesē un panelī nedeg nekas liek. Visbiežāk problēmas mēdz būt klimata kontrolei un air bag sistēmai.
.
Alfa 156 tika ražota ar trīs veidu ātrumkārbām. Visizplatītākā ir manuālā 5 vai 6 ātrumu kārba – un tā arī parasti ir vislabākā izvēle lietotam auto. Sajūgs ir viegls, ātrumi slēdzās precīzi.
Selespeed ir manuālā ātrumkārba bez sajūga. Tā ir otra labākā izvēle – ātrumi tiek pārslēgti ar pogām, kas atrodās uz auto stūres – labajā pusē, lai pārslēgtu ātrumu uz augšu, bet nospiežot pogu kreisajā pusē – ar elegantu starpgāzīti ātrums pārslēdzas uz leju. Ar šo kārbu iespējams braukt arī „automātiskajā” režīmā.
Kārba, no kuras ieteicams izvairīties ir Q-System 4 pakāpju automāts ar manuālās pārslēgšanas iespēju.
156 var nopirkt arī ar universāļa virsbūvi – jeb kā Alfa Romeo to ir jauki nosaukuši – Sportwagon. Pamatā mašīna ir tā pati, tikai klāt nākusi iespēja nolaist pakaļējos beņķus, kā arī izvizināt savu četrkājaino draugu – lai arī tam tiek mazliet Itāļu autobūves prieka.
Tech info:
Modelis: Alfa Romeo 156 2.4 JTD
Dzinēja tips: Piecu cilindru, 2387 cm2
Jauda: 140zs
Ātrumkārba: Piecu ātrumu manuālā
Degvielas patēriņš: 7.3/100 (l/km vidējais)
Paādtrinājums: 0-100km/h: 9.4sek
Maksimālais ātrums: 215 km/h
Apkopes: Alfa 156 dzinēji, ja tiem regulāri ir veiktas apkopes, liekas problēmas nesagādā. Eļļas un salona gaisa filtra maiņas intervāls ir 10 000km, dzinēja gaisa filtrs kalpo 20 000 km. Benzīna 4 cilindru dzinēju zobskiksnas un spriegotājruļļu maiņas intervāls ir 60 000 km, bet dīzeļiem un V6 dzinējam šī apkope jāveic ik pa 120 000 km. Automašīnām, kas nobraukušas virs 120 000 km var nākties mainīt arī gaisa masas mērītāju (MAF), lambda zondi un termostatu. Laikus nenomainīta, netīra eļļa nodara postu sadales vārpstu fāzu variatoram – auto sāk zust jauda un parādās dīzelim raksturīga skaņa.
Drošība:Vadītāja, blakussēdētāja Airbag no 1997, sēdekļu sānu Airbag no 1999, aizkaru Airbag jumta statnēs un stabilitātes kontrole no 2002.
Klimatkontrole: Standartā no 2000. visiem modeļiem, no 2002 – dalītā klimata kontrole visiem modeļiem.
Priekšējā piekare: Priekšā ir 4 plaukti, no kuriem 2 augšējie ir no alumīnija. Latvijas braukšanas apstākļos mēdz nolietoties lodveida balsti, bukses, stabilizatora atsaites, amortizatori. Lēti pirktai 156. piekares remonts var sasniegt pat pusi no auto vērtības, tādēļ pērkot pievērsiet uzmanību aizdomīgiem trokšņiem balstiekārtā – bet vislabāk lūdziet, lai kāds eksperts apskata auto uz pacēlāja.
Priekšējās riepas: Smago JTD un V6 dzinēju modeļiem var izregulēties savērsums un veidoties neregulārs nodilums
Riteņi: 17 collu diski sportiskā piekare Veloce komplektācijā uzlabo jau tā lielisko vadāmību, tomēr reizē samazina komfortu. Par Barona ielu būs jāaizmirst.
Disku bremzes: Pārbaudiet, vai bremzējot nevibrē stūre. Tas var liecināt par bremžu disku deformāciju.
Ādas salons: Standartā Lusso modeļiem. Ļoti ieteicama opcija. Apsildāmie sēdekļi no reāli funkcionē no modeļiem 2000. gada,
Bagažnieks: 378 litri - nav pārāk liels, tomēr pārspēj VW Golf vai Ford Focus.
Ātrumkārba: Dīzeļa versijām ir tikai manuālā kārba, bet benzīna modeļiem pieejama arī Selespeed un Q-System automāts.
_________________
@Scmic