Šonedēļ gadījās pastūrēt trīs 80. gadu beigu Alfa Romeo autiņus. Jau labi pazīstamo 75 ar busso 3l V6, Spider S3 ar 2l Nord un Alfasud Sprint ar 1.5 boxeri. Visi viņi ražoti viena gada robežās starp 87. un 88. gadu. Tas ir laiks, kad Alfa kārtējo reizi bija finansu grūtības, no kurām šoreiz to uzņēmās izcelt Fiats, bet pagaidām tā vēl ir Alfa un šie modeļi ir 100% Alfas.
Interesanti ir tas, ka visām šīm trīs mašīnām nav nevienas kopīgas detaļas, tās ir principiāli atšķirīgas mašīnas. Mūsdienu autobūve ne tikai viena ražotāja, bet visa koncerna ietvaros ražo vienu modeli, piemēram Golfu. Visi VW grupas auto tiek būvēti uz Golfa, visiem ir vienādi motori, platformas, bāzes utt. Alfa 80. gados ražoja trīs (pat četrus) modeļus (Alfasud/33/Sprint, Giulietta/75/90/GTV, Spider un 164 kā ceturto), un katru pilnīgi atšķirīgu, ne tikai vienu no otra, bet arī no visas pārējās pasaules auto. Nu, un kā lai nenonāk finansu grūtībās? Var tikai pabrīnīties, cik tie itāļi bija traki!
Ja nu kāds nezina:
1) 75. RWD ar kārbu aizmugurē, bremzēm pie kārbas, sarežģītu balstiekārtu, priekša daudzsviru piekare, atsperu vietā torsioni, "de dion rāmi un "vata" stieniem aizmugure. Priekšā V6 motors
2) Spider. RWD klasiskas kombinācijas, kārba pie motora, bremzes pie riteņiem, piekare pilnīgi savādāka kā 75, lai arī priekša pēc uzbūves ļoti līdzīga. 4 cilindru rindas Nord dzinēji. Šī vismaz tehniski ir visnormālākā mašīna tādā ziņā, ka viss ir autobūvei ierasti
3) Sprint. 900kg smaga FWD mašīna ar boxer tipa motoriņu, bremzēm pie kārbas, savu piekari, savu virsbūvi, savu dizainu.
Un katra tā mašīna ir baigi forša. Nevaru pateikt, kura labāka, jo viņas ir tik ļoti atšķirīgas. Un visas patīk. Ja būtu jāizvēlas vienu, tā būtu ar Busso V6
4) 164 nepieminu, jo 164 ir vienkārši vecs lūznis, 80. gadu pirmais platformu kopīgošanas eksperiments. Neviens no trijiem kopošanās dalībniekiem nekādas paliekošas pēdas benzīngalvu sirdīs nav atstājis un diezvai atstās.
_________________
Itāļu auto speciālisti, auto tirdzniecība - 67 383 626 www.autofficina.lv