Atbildēt pie šī temata 5 lapa no 6 lapām pavisam
Iet uz lapu Iepriekšējais  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nākošais
Tehniskā apskate servisos
Skates saņemšana servisā

Uzlabos automašīnu teh. stāvokli uz ielām 4% 4% ( 2 )
Pasliktinās auto teh. stāvokli uz ielām 40% 40% ( 18 )
Man vienalga, ka tik lētāk 9% 9% ( 4 )
Sen bija laiks! 20% 20% ( 9 )
Kas viņi galīgi psihi? 13% 13% ( 6 )
Nekas nemainīsies 11% 11% ( 5 )

Balsis pavisam : 44
Autors Ziņojums

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Ar visādām atļaujām u.c birokrātiju var arī kosmosa kuģi pa LV vest.
Bet problēma jau ir tur ka ceļus vēljoprojām būvē "kamaziem".
Un ja jau uzbūvētu kaut tos pašus pēc standartiem Smile

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
muuris rakstīja:
Ar visādām atļaujām u.c birokrātiju var arī kosmosa kuģi pa LV vest.
Bet problēma jau ir tur ka ceļus vēljoprojām būvē "kamaziem".
Un ja jau uzbūvētu kaut tos pašus pēc standartiem Smile


nu un ko, tas tagad butu tads ka attaisnojums tam lai parvietotos ar pakrautu smago?
Tas rises uz galvenajam magistealem ir tesi delj siem gudriniekiem, kas nolemusi ietaupit un brauka rikji ar parkrautam masinam.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
man pret pārkrautu smago nav iebildumi tik vaig arkartīgi prasmīgu šoferi domāju 100t apstādināt ir pavisam kas cits nekā 60 pluss vismaz Ventspili ik pa laikam kāds baļķenieks apgāžas un tad gadās šādi http://www.ventasbalss.lv/news/read/17231

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
muuris rakstīja:

Un ja jau uzbūvētu kaut tos pašus pēc standartiem Smile

Uzjautāu par šo vienai visnotaļ pieredzējušai ceļu projektētājai, vai tad tiešām nevar normālus ceļus uzprojektēt - gandrīz pa galvu dabūju ar tekstu, ka projektēt var, ko grib; kamēr būvnieks izdomās, ka nav ko tērēties un uzbērs par 10cm smilts mazāk tai pīrāgā, tikmēr būs tā, kā ir.

Starp citu, par tiem kosmoskuģiem - jā, vadā tādus, bet vai esat pievērsuši uzmanību, cik asis tām piekabēm?

šitā tiek vesta TEC 2 turbīna, svars 301 tonna... Pārvadāšanas ātrums - 2-5 km/h.

Cik sanāk slodze uz asi un cik bija tam ģēnijvedējam ar 110 tonnu konstrukcijām?

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
xls99 rakstīja:

nu un ko, tas tagad butu tads ka attaisnojums tam lai parvietotos ar pakrautu smago?
Tas rises uz galvenajam magistealem ir tesi delj siem gudriniekiem, kas nolemusi ietaupit un brauka rikji ar parkrautam masinam.

un rises pilsētā autobusu pieturās arī ir no pārkrautiem gruzovikiem? aiwa salien, saproties, tā ka durvis neveras ciet shura
ceļi normāli ir jābūvē... bija tak kaut kad rakstīts, ka somi bija veiksuši kaut kādam mūsu asfaltam ekspertīzi un brīnījušies - kā tik daudz smilts var pievienot tam maisījumam?

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
xls99 rakstīja:
muuris rakstīja:
Ar visādām atļaujām u.c birokrātiju var arī kosmosa kuģi pa LV vest.
Bet problēma jau ir tur ka ceļus vēljoprojām būvē "kamaziem".
Un ja jau uzbūvētu kaut tos pašus pēc standartiem Smile


nu un ko, tas tagad butu tads ka attaisnojums tam lai parvietotos ar pakrautu smago?
Tas rises uz galvenajam magistealem ir tesi delj siem gudriniekiem, kas nolemusi ietaupit un brauka rikji ar parkrautam masinam.


Nē. Es neesmu par pārkrautām furēm.
Bet atļaut baļķiniekiem pielikt vēl vienu piekabi, bet dr@#$st nesverot tiklīdz ierauga papildbortus, ir pārāk sarežģiti.
Domāju kravu ceļu inspektoriem gan jau arī "mātes skolotājas" gana nodod mantojumos  Evil or Very Mad
Bet šis viss ir cīņa ar sekām, jo problēma tāpat ir tajā ka ceļus vēljoprojām būvē zirgu ratiem, kur visu slodzi paņem  virskārta.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
versatile rakstīja:
muuris rakstīja:

Un ja jau uzbūvētu kaut tos pašus pēc standartiem Smile

Uzjautāu par šo vienai visnotaļ pieredzējušai ceļu projektētājai, vai tad tiešām nevar normālus ceļus uzprojektēt - gandrīz pa galvu dabūju ar tekstu, ka projektēt var, ko grib; kamēr būvnieks izdomās, ka nav ko tērēties un uzbērs par 10cm smilts mazāk tai pīrāgā, tikmēr būs tā, kā ir.

Starp citu, par tiem kosmoskuģiem - jā, vadā tādus, bet vai esat pievērsuši uzmanību, cik asis tām piekabēm?

šitā tiek vesta TEC 2 turbīna, svars 301 tonna... Pārvadāšanas ātrums - 2-5 km/h.

Cik sanāk slodze uz asi un cik bija tam ģēnijvedējam ar 110 tonnu konstrukcijām?


Un skarbākā realitāte arī ir tajā, ka būves "optimizatori" lielākoties ir būvnieki/ceļinieki un nereti pasūtītājs pašvaldība/valsts.
Šo ar ne reizi vien nācies dzirdēt no cilvēkiem, kas saistīti ar šo nozari.
Mani tik izbrīna tas, ka šie optimizatori tak paši pārvietojas ikdienā pa savu garadarbu. Reāli zāģe zaru uz kura paši sēž.
Tas tev nav uzbliezt kartona jaunceltni un pofig kas tur tālāk.

Un "meistaru" kvalifikāciju un attieksmi lieliski raksturo ielāpu likšana. Nu kā var desmitiem gadu likt ielāpus ar kaudzīti. Te tev nav ne shēmošana ne atkati, ne sūdīgs materiāls, bet vienkārši hvz kas.?!?

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Viniem visiem jauni dzipi, bedres netrauce! Bet vispar pedeja laika noverojums, ka siltajos gada laikos grantenes Latvija ir labakas pr mazajam shosejam.. Bez stresa pa taisnakiem gabaliem ar 100 km/h var braukt.. Tik masina parasti netira paliek..


_________________
houseofwildcats.com
Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Pie mums ir daudz problēmu, galvenokārt attieksmē, bet nekas, sāk iet uz labo pusi.
Teiksim, Ainažu šoseja - būvēta par ES naudu un attiecīgi jāuztur - respektīvi, nekādi "braucam līdz bedrēm, tad ielāpus; kad sabruks pavisam - gan jau atjaunosim" - bet "braucam 6 gadus, tad frēzējam un atjaunojam; ilgtermiņā (!!!! šis ir vārds, kuru daudzi aizmirst) lētāk". Bet, protams, cilvēki brēc, ko tik labu šoseju remontē...
Pie Liepājas tak, ja atmiņa neviļ, izdr**a vienu ceļu būvnieku, kas bija optimizējies - dabūja par savu naudu pārtaisīt.

Vēl liela problēma ir tas, ka pasūtījumu uzvar būfirma ar šefu, sekretāri, juristu un apkopēju štatā; tā piesaista apakšniekus un apakšniekapakšnieki strādā; šodien ar vienu nosaukumu, rīt ar citu - nebrīnītos, ja 1km ceļa kaut kur būtu būvējuši 4 dažādi apakšniekSIA (katru nedēļu cits), bet vieni un tie paši cilvēki... Beigās atbildību nav, kam paprasīt, papīri kārtībā, firmas bankrotā.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
To sauc par "objektīvo realitāti". Jau cik gadus "naudas ir tikai tik cik ir". Ceļu būvē/uzturēšanā jau gadiem ir padarīto darbu deficīts. Mēģinot izpatikt pēc iespējas lielākam cilvēku skaitam, esošie līdzekļi tiek plānā kārtiņā izsmērēti pa ļoti lielu virsmu. Tāda ir gadiem piekoptā politika.
Bez tam, katrā projektā obligāti ir kautkas "jāietaupa". Citreiz neapdomīgi/kļūdaini pieņemtās paredzētās slodzes. Citreiz tā ir atteikšanās no barjeru uzstādīšanas vietās, kur ir bīstamība, bet "standartā rakstīts, ka pie atļautā ātruma 50km/h barjeras var neuzstādīt". Citreiz neierīkot ietves uz sabiedriskā transporta pieturu, jo, ja būs ietve, tad kas to pa ziemu tīrīs... Citreiz, lai gājēji tiktu pār valsts nozīmes maģistrālo ceļu, uzliek luksoforu, nevis gājēju tiltiņu, nepadomājot, ka regulāra bremzēšana un ātruma uzņemšana rada ne tikai neērtības un laika zudumus braucējiem, bet arī būtiski maina slodzi esošajam ceļa segumam...
Un, jā, liela loma tajās nejēdzībās ir tieši pasūtītājam.

Piemēram, gar manu māju tika rekonstruēta iela. Aizgāju uz sabiedrisko apspriešanu, mans iebildums bija "personisks", jo man būtu bijis izdevīgāk, ja satiksme tiktu organizēta pretējā virzienā tam, kāds paredzēts projektā (pirms rekonstrukcuijas ielā bija satiksme divos virzienos). Tur saņēmu atbildi, ka "vispār iela paredzēta kā gājēju iela", pēc paralēlās ielas rekonstrukcijas, manā ielā satiksme vispār tiks slēgta, tāpēc paredzētais virziens netiks mainīts.
Padomāju, forši, būs kur bērniem ar ričuku mācīties braukt, likos mierā.
Ielu rekonstruēja. Paralēlo ielu nē. Tagad redzu, ka ceļa pīrāgs tiešām ir bijis paredzēts kā gājēju ielai. Bruģī ir tādas risas, ka vietām bruģa klucīši strīķējas gar mašīnas apakšu, ja brauc "pa iebrauktajām pēdām (risām)"... Problēmas kļuva redzamas jau "garantijas laikā", tad bija mēģinājums situāciju glābt, ieklājot ģeotekstilu, bet redzams, ka tas nelīdzēja, bet sakne jau visam tajā, ka nevar piesieties būvniekam, ja ceļš uzprojektēts pilnīgi citam mērķim, un nevar piesieties projektētājam, jo pasūtītājs (pilsēta) bija prasījis uzprojektēt "gājēju ielu". Rezultātā ir vienkārši sacūkota iela- ne gājējiem ērta, ne velosipēdistiem, ne autobraucējiem. Un tagad atkal problēma- iestājies stāvoklis kāds bija pirms 7 gadiem. Jārekonstruē paralēlā iela, bet nav pa kurieni novirzīt satiksmi.

Secinājums.
Ja kautko dara, tad tas jādara kārtīgi, sākot jau no pasūtītāja izvirzīto prasību noteikšanas. Un nevajag cerēt, ka, uzbūvējot īslaicīgai lietošanai ceļu, tas kalpos tik pat ilgi, cik kārtīgi uzprojektēts un uzbūvēts.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Gundrinieki, cik no Jums strādā ceļu būves/projektēšanas jomā ka sakat ka "visi būvnieki ekonomē, šmaucās utt"?
Nav tā īsti. Bik esmu iesaistīts projektēšanā, grāmatiņa lasīta.

1. Pasūtītājs (LVC vai Pašvaldība) pasūta projektēt jaunu ceļu vai rekonstrukciju ar XX kravnesību. Var jau prasīt 1m betonu, bet $$$ Smile Samērīgumu tak jāievēro, savādāk atkal bļaus par zelta ceļiem.
2. Projektētājs tādu izprojektē, pamatojoties uz ģeoloģiju, prasībām, ceļu būves standartiem. Tagad liela daļai projektiem taisa ekspertīzi- ja eksperts nav pārbaudījis pienācīgi- Zarā viņu!
3. Uzvarējušais būvnieks būvē pēc projekta. Pārsvarā visos būvniecības darbos ir Būvuraugs. Ja viņš nepilda savus pienākumus kvalitatīvi, tad zarā viņu.

Pieklibo nedaudz visās 3 fāzēs, bet ne krimināli. Ir visādi eksperimnetālie brīnumi ko mēģina būvēt, kautko jau dara bez projekta un uzraudzības, bet tie ir mazie darbi. Pa lielam viss atdurās $$$ kuras ir par maz. Nevis ka dara nepareizi.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Vispār jau diskusija mazliet ne tajā topikā un pat ne sadaļā Smile

petjka rakstīja:
Gundrinieki, cik no Jums strādā ceļu būves/projektēšanas jomā ka sakat ka "visi būvnieki ekonomē, šmaucās utt"?
Nav tā īsti. Bik esmu iesaistīts projektēšanā, grāmatiņa lasīta.

1. Pasūtītājs (LVC vai Pašvaldība) pasūta projektēt jaunu ceļu vai rekonstrukciju ar XX kravnesību. Var jau prasīt 1m betonu, bet $$$ Smile Samērīgumu tak jāievēro, savādāk atkal bļaus par zelta ceļiem.
2. Projektētājs tādu izprojektē, pamatojoties uz ģeoloģiju, prasībām, ceļu būves standartiem. Tagad liela daļai projektiem taisa ekspertīzi- ja eksperts nav pārbaudījis pienācīgi- Zarā viņu!
3. Uzvarējušais būvnieks būvē pēc projekta. Pārsvarā visos būvniecības darbos ir Būvuraugs. Ja viņš nepilda savus pienākumus kvalitatīvi, tad zarā viņu.

Pieklibo nedaudz visās 3 fāzēs, bet ne krimināli. Ir visādi eksperimnetālie brīnumi ko mēģina būvēt, kautko jau dara bez projekta un uzraudzības, bet tie ir mazie darbi. Pa lielam viss atdurās $$$ kuras ir par maz. Nevis ka dara nepareizi.


Es arī mazliet esmu iesaistīts ceļu projektēšanā.
Saskare ar būvniekiem man ir bijusi tikai vienā projektā, tāpēc neapgalvoju, ka būvnieki šmaucas vai citādi "optimizē".
Toties es zinu, ka visvairāk "atkāpes no labākā risinājuma" izraisa tieši pasūtītājs, un tieši ar attieksmi, ka vajag ieekonomēt, jeb, citādi izsakoties, izņemt no projekta ārā tāpēc, ka "nebūs tik daudz naudas", pat lāgā neiedziļinoties, cik daudz tās izmaiņas ietekmē būvniecības izmaksas, cik ērtības, un kādi riski tā rezultātā var rasties.
Pamatuzstādījums (uzdevums) jau projektētājam ir nevis kā labāk, bet kā lētāk. Un taupīt vajag ne tikai uz dizaina/materiālu rēķina, taupīts reizēm tiek arī uz funkcionalitāti. Jo "standarts to neprasa".

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
petjka rakstīja:

1. Pasūtītājs (LVC vai Pašvaldība) pasūta projektēt jaunu ceļu vai rekonstrukciju ar XX kravnesību. Var jau prasīt 1m betonu, bet $$$ Smile Samērīgumu tak jāievēro, savādāk atkal bļaus par zelta ceļiem.
2. Projektētājs tādu izprojektē, pamatojoties uz ģeoloģiju, prasībām, ceļu būves standartiem. Tagad liela daļai projektiem taisa ekspertīzi- ja eksperts nav pārbaudījis pienācīgi- Zarā viņu!
3. Uzvarējušais būvnieks būvē pēc projekta. Pārsvarā visos būvniecības darbos ir Būvuraugs. Ja viņš nepilda savus pienākumus kvalitatīvi, tad zarā viņu.

Pieklibo nedaudz visās 3 fāzēs, bet ne krimināli. Ir visādi eksperimnetālie brīnumi ko mēģina būvēt, kautko jau dara bez projekta un uzraudzības, bet tie ir mazie darbi. Pa lielam viss atdurās $$$ kuras ir par maz. Nevis ka dara nepareizi.


tieši par projektētājiem arī ir lielākā nesaprašana un reizē arī loģiski, ka viņi papīra-urbēji nesaprot.

Tikai padomju savnībā infrastruktūru konsekventi projektēja tieši zem ceļiem! (neskaitot metropoles, kur zem ceļiem ir tuneļi, kur infrastruktūru var nomainīt neuzrokot ceļus)
Pie mums kautkā spītīgi projektētāji pieturas pie šīs tradīcijas. ja pa ES fondiem pārbūvē visu ceļu t.sk. infrastruktūru, tad kāda vella pēc nevar infrastruktūru pārbīdīt zem gājēju celiņiem? vai vismaz zem vienas joslas?
Nekad neviens grods, neviena aka nepaliks 5 gadus vienā līmenī ar ceļu! ja ir kaut 2mm starpība ar ceļa līmeni, tad no vibrācijām ar laiku tā aka tik un tā paliks zemāka un to nāksies celt uz augšu. un protams, kā jāremontē infrastruktūra, tā jārok pus ceļš vaļā  Confused  Mad  
nākamais interesantais moments - vēl nesen pie baltezera plīsa ūdensvads, kas bija ielikts/uzbūvēts 60jos gados vai pat agrāk! tātad vecās tehnoloģijas kalpojušas 60! gadus. a tagad tās jaunās trubas jāremontē 1x 3 gados. WTF???
un trešais - ļoti labi varēja redzēt būvnieku pieeju rekonstruējot Jelgava- Rīga šoseju. joslu uz Rīgu rekonstruēja Latvijas būvnieks asfalta biezums 2 kārtas pa 10cm = 20cm. joslu uz Jelgavu rekonstruēja Leišu firma un lika kādus 40cm asfaltu! tas tik ļoti krita acīs, ka nevarēja nepamanīt. un pie tam viņi uzvarēja ar lētāko piedāvājumu!

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
Nezinu, bajāns vai nē, bet akas kādreiz esot liktas ielu vidū kā civilās aizsardzības objekts - tipa, ēkas sabombardēs, ietves būs ar gruvešiem, bet ielu vidū, teorētiski, būs mazāk drazas.

Kā pārlikt to infrastruktūru zem ietvēm - īsti neredzu iespēju. Pieņemsim, rekonstruē puskilometru garu ielas posmu - ja tagad ir ----- trase, tad taisīsi --__-? Ne ar visu tā izdosies, piemēram, visādiem vadiem, optikām - nomainīt vienu posmiņu pa vidu... kanalizācijai arī tādi līkumi nepatiks.

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ)

Atbildēt ar citēšanu
Komentārs  
ne visās akās ir pietiekami daudz vietas, lai paslēptos... ja sadomā, tad meklē telekomunikāciju akas Wink

Parādīt lietotāja profilu Sūtīt Privāto Ziņojumu (PZ) Sūtīt e-pastu
Parādīt komentārus no iepriekšējā:
Atbildēt pie šī temata 5 lapa no 6 lapām pavisam
Iet uz lapu Iepriekšējais  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nākošais
Jūs šeit nevarat izveidot jaunus tematus
Jūs šeit nevarat pievienot komentārus
Jūs šeit nevarat rediģēt savus komentārus
Jūs šeit nevarat dzēst savus komentārus
Jūs šeit nevarat balsot aptaujās
  



Sazināties ar foruma administrāciju | Contact forum administration
Powered by phpBB © phpBB Group | SmartFeedSmartFeed
Design by phpBBStyles.com | Styles Database