Re: Vadāmās sāsnslīdes. Manuālis.
altez rakstīja:
Par TO ir jārunā.
Nu kad jau pļāpāt, tad pļāpāt. Droši vien manā galvā ir daudz nepareizu domu un aplamu secinājumu.
Tāpat kā futbolu spēlēju bez fintiem, tāpat ar auto mēģinu braukt bez efektiem. Tāpēc nevaru iedomāties, kam būtu jānotiek, lai manī rastos kaut kāda interese par tādu vadāmās sānslīdes virsotni (pavisam nopietni) kā drifts. Es tomēr konservatīvs ļautiņš, kurš uzskata, ka pa trasi jābrauc ātri un uz jāskatās pa priekšējo vējstiklu, nevis ar kūpošiem riteņiem uz trasi jāskatās caur sānu logu. Visu cieņu čaļu skiliem driftēt pa asfaltu, vienkārši, tas nav priekš manis.
fwd - pirmā pieredze tika gūta pirms gadiem 15. Pieredze ne visai liela. Pirms tam un pēc tam atkal nākamos 10 gadus lietotas tikai un vienīgi rwd. Kopš 2006. gada sākuma lietošanā nonākuši fwd. Joprojām šķiet, ka neko nemāku un nesaprotu. Man jebkura sānslīde fwd šķiet nedabiska un galvā tajā brīdī lavās doma "te kaut kas nav kārtībā ar auto". Normālā kārtā, ar fwd sānslīdei jābūt izraisāmai piespiedu kārtā , t.i. ar LFB, "uzšūpošanu", roceni. Man LFB ir lielisks veids, kā cīnīties ar pārliekas gāzes uzdošanas izraisītu understeer. Tajā brīdī ar kreiso kāju tiek uzsists pa bremžu pedāli. Lai izraisītu ar LFB sānslīdi, gāzi spiežu grīdā un ar kreiso kāju pieturu bremžu pedāli. Jo lielāks motors, jo vieglāk to izdarīt. Ar vāju motoru ļoti jūtīgi jādarbojas ar bremzi, jo motoram jāpārvar bremžu spēks. Ar jaudīgāku motoru to visu veikt ir vieglāk, jo motors spēj tikt galā ar bremžu spēku pārvarēšanu. Pie visa šī ir diezgan pamatīgi jāpiestrādā, jo normālā kārtā nevienam šoferim nav attīstīts kreisās kājas jūtīgums uz bremžu pedāļa lietošanu. Kad braucu ar automātu, katru reizi izmantoju radušos iespēju bremzēt ar kreiso kāju, jo nav jādomā par sajūga pedāli. Kreisās kājas jūtīguma attīstīšana lieliski noder arī alfistu kartingos.
Tā kā braukšanu ar fwd man nekad un neviens nav mācījis, tad esmu izmantojis jebkuru iespēju kādam gudriniekam pajautāt par fwd, jo neviens nekad neko neatsaka. Klausos, ko citi runā, diskutē, spriedelē. No dzirdētā izdaru secinājumus. Vēlāk atliek vien iegūtās zināšanas pārbaudīt praksē un, pārfrāzējot Iļjiču, trenēties, trenēties, trenēties!!!
Mani secinājumi:
1) ar LFB pielietošanu iespējams braukt ātrāk, kad jācīnās pret understeer. To sākt apgūt uz pēc iespējas plašāka laukuma. Ļoti noderīgas bija 333 drošas braukšanas poligonā pavadītās haļavnās stundas.
2) Uzšūpošana pirms līkuma. Tā kā fwd ir tendence uz understeer, turklāt understeer fwd mašīnām var izraisīt vienmēr un visur, ar uzšūpošanu iespējams līkumā iebraukt vadāmā sānslīdē (grunts, ledus, sniegs). Tas palīdz labāk kontrolēt auto.
3) ar roceni var iegūt tikai asos līkumos, kur understeer ir visvairāk izteikts. Visādi citādi, manuprāt, ar roceni izraisītās sānslīdes ir
poor speed a lot of fun.
rwd - visu zinu un māku
ar rwd esmu tik daudz braucis, ka visu daru zemapziņas līmenī. Ja kāds jautā, ko un kā darīt, tad uztaisu kafiju un padomāju, lai mēģinātu nodefinēt, ko tad īsti es daru ar vadības svirām konkrētajā situācijā.
Savulaik sencis, izbijis autosportists, parādīja knifus par rwd braukšanu ziemā - kur meklēt saķeri, kā atspiesties, kas braukšanas laikā laiku jāčeko, ko iespējams panākt ar vadības svirām un efekti no to lietošana dažādās kombinācijās. Tā kā sencis manā audzināšanā un izglītošnā dalību ņēma tikai fragmentāri, tad, kā parasti, viss tālākais palika manis paša ziņā. Taču tagad nav ne mazāko ideju, kā to visu uzlikt uz papīra.
awd - baigi maz braukts. Taču smaids ar awd ir līdz ausīm, jo auto uz vadības svirām reaģē vismaz reizes 3 ātrāk nekā rwd un fwd. Vismaz es pats esmu nonācis līdz secinājumiem, ka līkuma ieejā ar awd jārīkojas kā ar fwd, bet līkuma izejā kā ar rwd. Kā ir pareizi, man nav ne jausmas
Kur to apgūt?
Stāvvietas un slēgtas teritorijas
Tukši un līkumoti lauku ceļi ar minimālām iespējām kko salauzt nobraucot no ceļa
Trases, ezeri vidzemē un latgalē, hipodromi, sagatavota pļava
Uz ielām vai citās vietās, kur pasāv visniecīgākā iespēja apdraudēt līdzpilsoņu veselību un īpašumu
_________________
SPecial Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion